A médiában is. Az Observer Budapest Médiafigyelő Kft. elkészítette a sportmarketing hazai reklámját.
2016-ban a 15 legnagyobb publicitású magyar sikerről összesen csaknem 125 ezer híranyag számolt be. Ezek közül magasan a sporteredmények váltották ki a legnagyobb médiavisszhangot. A 15 eseménynek több mint a fele sport!
A franciaországi labdarúgó Eb-n résztvevő magyar csapattal közel ugyanannyi megjelenés foglalkozott a tavalyi évben, mint olimpiai érmes sportolóinkkal: amíg a kontinenstornára 1972 óta először kijutó magyar válogatott sikereiről 38 425 hírtartalom tájékoztatott, addig riói bajnokaink eredményeiről 40 603 sajtóanyag számolt be. Hosszú Katinka, a női 100 méteres hátúszás, valamint 200 és 400 méteres vegyesúszás olimpiai bajnoka 22 994, a szintén háromszoros aranyérmes Kozák Danuta 5570, míg egyetlen férfi győztesünk, Szilágyi Áron 4878 alkalommal keltette fel a médiumok érdeklődését. Paralimpiai érmes atlétáink 4161 alkalommal szerepeltek a vizsgált források napirendjén. Tóth Tamást, az S9-es sérültségi kategória 100 méteres hátúszó bajnokát 1392 híranyag nevesítette.
Férfi és női vízilabda válogatottunk a januári belgrádi Európa-bajnokságon mérettette meg magát, a versenyen diadalmaskodó női válogatottal kapcsolatban 3311 híradás tudósított, míg a bronzérmet szerző férfi csapat 5248 médiamegjelenést ért el az év folyamán.
A magyar jégkorong-válogatott 1939 óta először nyert világbajnoki meccset, amikor az oroszországi A csoportos világbajnokságon 5-2-re legyőzte Fehéroroszországot. A történelmi diadalt arató jéghokisok 4460 alkalommal voltak azonosíthatóak a forrásokban.
Válogatott csapataink mellett klubcsapataink is kiválóan szerepeltek nemzetközi tornákon. A kézilabda Bajnokok Ligája 2015-16-os kiírásának döntőjébe jutó győri női csapattal 4388, míg a szintén döntőt játszó veszprémi férfi gárdával 4889 megjelenés foglalkozott.
Forrás: OBSERVER