Sportmarketing, többféle sportág — 2017/01/18 at 06:50

„The Champion, a bajnok benned él” kiállítás

by

Nehéz kategóriába sorolni a “The Champion” tárlatot. A rendezők leírása szerint színházi produkcióval tarkított interaktív családi sportélménypark látogatható Budapesten a Millenáris D épületében.

A szervezők valóban szinte minden eszközt megragadtak és felhasználtak. Majd 500 m2-en szuperlassított videók, ezen kívül okos eszközök, digitális oklevél, sportszerek, műszerek, klasszikus installációk, virtual reality, hologramok, e-sport, összesen kilenc kosárlabdányi területen.

champion-kiallitas-fal

És mindez mitől interaktív? A nézők 7+2 úgynevezett ChampLAB-ban játékos formában próbára tehetik képességeiket, kipróbálhatják magukat. Mindegyik állomás egy konkrét képességet vizsgál, megmutatva, hogy az mely sportágakban kiemelkedő fontosságú.

champion-kiallitas-info

Pl. a súlypontemelkedés (kosárlabda), vagy a szem-kéz koordináció (vívás) fejlettségét mérik. Az eredményeket összesítik egy okos karkötőn és a túra végén az eredményeket elemezve arra is választ kap az érdeklődő, hogy e felmérések alapján milyen sportágat érdemes űznie.

Egy konkrét példa: a GO! Futógyorsaság próba. Egy info pulton látható, hogy miért, mihez fontos, hogyan fejleszthető.

champion-kiallitas-futlab

Ezután egy kb. 20 méteres pályán valós rajtgépből indulva a bátrak versenyt futhatnak a terület legjobbjával, Usain Bolttal, úgy, hogy közben mérik teljesítményüket.

champion-kiallitas-futas

A “The Champion” hazai fejlesztés. Molcsányi György fejéből pattant ki egy magyar interaktív kiállítás ötlete, ezt egy három fős fejlesztő csapat együttműködésével dolgozták tovább azzá, ami ma látható.

A rendezvényhez komoly támogatók csatlakoztak, többek között a Samsung, a Mastercard és a BiotechUSA. Szükség is van az erős anyagi háttérre, mint Illés Gabriella főszervező elmondta, óriásiak a technikai és a jogdíj költségek.

Együttműködést kereső külföldi kiállítás szervezők is érdeklődnek, elsősorban a tengerentúlról és Japánból, de a Kaleido Entertainment az áprilisi budapesti zárás után először Európában szeretné utaztatni a “showt”.
Az erős reklámkampánnyal támogatott rendezvényre a rendezők sokféle jegyár konstrukciót dolgoztak ki, csak példaként: felnőtt kedd-péntek 2900 Ft, diák kedd-péntek: 2300 Ft. Nyitvatartás 10.00-20.00 óráig.

A „The Champion” figyelemfelkeltő, modern, látványos módon állítja a sportot a figyelem középpontjába, egyszerre ad élményt és információt a látogatóknak.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2017.01.18.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close