Mesterséges intelligencia, felhő szolgáltatás, csapatteljesítményt elemző szoftver – néhány eszköz azok közül, amelyeket a tech óriás a spanyol liga rendelkezésére bocsát. Az együttműködéssel a digitális élmény növelése a cél.
A Microsoft lett spanyol labdarúgás két legmagasabb osztályát [Primera División és Segunda División] működtető LaLiga hivatalos technológiai partnere. A szerződés időtartamát és pénzügyi kereteit nem hozták nyilvánosságra, de az ismert, hogy az amerikai szoftver vállalat megoldásait a szurkolók digitális élményének fejlesztésére fogják használni.
A Microsoft mesterséges intelligenciája több fronton is támogatja majd a LaLiga munkáját. Egyrészt a rendszer segít előre kalkulálni a várható nézőszámot minden egyes meccsnapra vonatkozóan, másrészt elébe menni a szurkolók online tartalmi igényeinek, vagyis kitalálni azt, hogy mire lesznek majd kíváncsiak, így időben tudnak ennek megfelelő anyagokat gyártani. A szurkoló interakció növelésére a szintén mesterséges intelligencián alapuló chatbotokat is bevetnek majd, amelyek az online kommunikációban a beszélgetés környezetének megfelelő kérdéseket tesznek fel a felhasználóknak és konkrét válaszokat adnak a tudásbázisukban tárolt adatokból.
A Microsoft eszközeivel a LaLiga a szurkolók információéhségét is hatékonyabban szolgálhatja ki. A valós idejű mérkőzés adatokból játékosokra lebontott infografikák készülhetnek és összetett statisztikákat böngészhetnek majd a rajongók.
A szurkolók innovatív digitális élményének fokozására a gamification [játékszerűsítés] technikáit is alkalmazzák majd. Például a felhasználók online kihívásokban, játékokban vehetnek részt, amelyeken exkluzív tartalmakra, ajándéktárgyakra beváltható pontokat és virtuális pénzt gyűjthetnek.
A LaLiga és a Microsoft együtt dolgoznak majd azon, hogy a klubok elfogadják és minél több szinten használják a digitális felületeket a szurkolói élmény növelésére. A közös munkának köszönhetően a spanyol klubok a tech óriás MediaCoach nevű, a csapat teljesítményének részletes elemzésére szolgáló szoftveréhez is hozzájutnak.
Hogy teljeskörű legyen a Microsoft szolgáltatása, mindehhez az Azure nevű felhő platformja adja a technológiai hátteret.
“Élményt kell nyújtsunk a szurkolóinknak, és információt szeretnénk szerezni a preferenciáikról ahhoz, hogy ezt jól csináljuk. Ha ebben sikerrel járunk, akkor a szurkolók lojalitása is fellendül. Napjainkban a 90 perc szórakoztatás már nem elég. Ha nem lépünk túl ezen, akkor nem is fogunk növekedni” – mondta Javier Tebas, a LaLiga elnöke.
Forrás: laliga.es