Szivárványos cipőfűzőkkel és kiegészítőkkel kampányolt a melegek jogaiért a Premier League és mind a 20 csapata. A kreatív akcióval a homofóbia elleni küzdelem fontosságára hívták fel a figyelmet.
A Rainbow Laces [Szivárványos Cipőfűzők] kezdeményezés 2013-ban indult a Stonewall jogvédő szervezettől. A melegek, biszexuálisok és transzneműek jogaiért harcoló Stonewall arra kérte a Premier League klubjait, hogy szivárványos cipőfűzőkkel álljanak ki az LGBT-közösség egyenjogúságáért. Az idei kampányban a liga és mind a 20 csapata részt vett.
A Premier League legutóbbi fordulójában az összes mérkőzés előtt szivárványos zászlót feszítettek ki a stadionokban, valamint megjelentek a kampány hirdetései a digitális reklámtáblákon. A játékvezetők és a játékosok szivárványos cipőfűzőt használtak, valamint a csapatkapitányok karszalagjain is visszaköszöntek a szivárvány színei. A Premier League és a klubok is szivárványos hátterűre cserélték a címerüket a közösségi média felületeken, továbbá a Wembley jellegzetes boltívét is a szivárvány színeivel világították ki.
Premier League clubs will show their support for @stonewalluk’s Rainbow Laces campaign this weekend: https://t.co/2JLvKuWMGp pic.twitter.com/TyH8K9zwNo
— Premier League (@premierleague) 2016. november 24.
A Stonewall kutatása szerint a futball szurkolók 72 százaléka hall homfób megnyilvánulásokat a lelátókon, míg a BBC négyezer olvasó részvételével készített felmérése azt az eredményt hozta, hogy a szurkolók 8 százaléka hagyná abba kedvenc csapata támogatását, ha a klub valamelyik játékosáról kiderülne, hogy meleg.
A Premier League a kezdeményezésben való részvétellel ösztönzi a klubokat, a sportszervezeteket, a játékosokat és a szurkolókat az elfogadásra és az LGBT-közösség támogatására.
Forrás: premierleague.com