A szponzorok logóit, a klubok címereit és a sportszergyártó márkajelét vízalapú festékkel vitték fel, hogy a mez minél környezetbarátabb legyen. Az óceánok szennyezettségére szeretnék felhívni a figyelmet az akcióval.
Novemberben egy-egy mérkőzés erejéig lecseréli a megszokott mezét a Bayern München és a Real Madrid. A különlegel alkalommal 100 százalékban újrahasznosított óceáni műanyagszemétből készült mezben lépnek pályára, hogy felhívják a figyelmet az óceánok szennyezettsége elleni küzdelem fontosságára.
A mezeket az adidas gyártja olyan műanyag hulladék felhasználásával, amelyeket a Parley for the Oceans nevű környezetvédő szervezet gyűjtött a Maldív-szigetek partjainál. Az egyedi kiadású mezekre a szponzorok logói, a klubok címerei és a sportszergyártó márkajele sem a hagyományos módon, hanem vízalapú festékkel kerültek fel, így biztosítva, hogy a lehető legkevesebb terhelést okozzák a környezetnek. A mezek nyakának belső részén feltüntették a Parley jelmondatát is: “For the oceans” [Az óceánokért].
A Bayern München már ki is próbálta az új mezt a hétvégén, a Hoffenheim elleni mérkőzésen. A Real Madrid pedig a november 26-án esedékes, Sporting Gijon elleni bajnokiján fogja bevetni.
Egy remek példa arra, hogy a szponzoráción keresztül a felelős gondolkodás hogyan tudja építeni egy futball klub és egy sportszergyártó vállalat márkáját.
Forrás: espnfc.com
2 hozzászólás
Pingback: Focimez és futócipő után úszódresszt is készített az adidas óceáni hulladékból | sportsmarketing.hu
Pingback: Környezetbarát mezben játszanak a csapatok az NHL All Star-gálán | sportsmarketing.hu