amerikaifutball, Sportmarketing — 2016/10/14 at 18:40

NFL: öreg sportoló, nem vén sportoló

by

Egy dedikált ügynökség kezeli több, mint 22 ezer visszavonult NFL-játékos marketing és licensz jogait. Az egykori kedvenceket sokan továbbra is példaképnek tartják, ezért van potenciál a velük kapcsolatos merchandising termékekben, vagy hiteles előadókat lehet belőlük faragni.

A nagy nevű IMG kötelékébe tartozó The Football Greats Alliance [FGA] nevű ügynökség több, mint 22 ezer visszavonult NFL-játékos marketing és licensz jogait kezeli. A korábbi amerikaifocisták között található 35 MVP [Most Valuable Player – az NFL legértékesebb játékosának járó cím], 160 olyan, akit a bevezettek a Hírességek Csarnokába és 225 szakkomentátor.

Korábbi NFL-sztárok beiktatása a Hírességek Csarnokába

Korábbi NFL-sztárok beiktatása a Hírességek Csarnokába

Az IMG két éve nyerte el a jogot visszavonult játékosok marketing jogainak kezelésére dedikált ügynökség létrehozására. Az egész egy perrel kezdődött, amelyet egykori játékosok egy csoportja nyert meg az NFL Films ellen, mert a szervezet a hozzájárulásuk nélkül használta a képeiket. A bíróság az ex-sportolók javára döntött és 50 millió dollár kártérítést is megítélt a javukra. Részben ebből az összegből alakult meg a Pro Football Retired Players Association [PFRPA] és a visszavonult játékosok egészségét és életkörülményeit támogató The Greater Good Fund [GGF], amelyek végül az FGA létrehozását kezdeményezték.

A The Football Greats Alliance logója

A The Football Greats Alliance logója

Az IMG meglátta a lehetőséget a nyugdíjas sportolók képviseletében. Az NFL 2019-ben ünnepli fennállása századik születésnapját, a centenárium éve pedig különösen alkalmas a nosztalgiára és a régi hőstettek felidézésére. Az IMG azonban ezen a nyilvánvaló kapcsolódási ponton kívül is komoly potenciált tárt fel az egykori játékosok marketing jogait illetően. Háromezer NFL-rajongó megkérdezésével készítettek egy tanulmányt, amely a következő eredményeket hozta:

  • 81 százalék egyetért azzal, hogy a visszavonult játékosokból hiteles előadó válhatna
  • 79 százalék egyetért azzal, hogy a visszavonult játékosok népszerű figurái az amerikai szórakoztatóiparnak
  • 72 százalék szeretne nagyobb választékot a korábbi kedvencekkel kapcsolatos merchandising termékekből
  • 65 százalék mondta azt, hogy a kedvenc játékosuk már visszavonult
  • 63 százalék gondolkodna el a vásárláson egy olyan termék kapcsán, amelyik a már visszavonult kedvenc játékosához kapcsolódik
nfl-mezek

Sok NFL-rajongó szeretne nagyobb választékot a korábbi kedvencekkel kapcsolatos merchandising termékekből

A legnagyobb egykori sztárok közül sokan rendelkeznek saját reprezentációs képviselettel, és az egyéni utat senki számára sem zárják ki továbbra sem, viszont, ha egy cég egyszerre több korábbi játékossal szeretne szerződni, akkor az FGA-hoz kell fordulnia. Nem nehéz ilyen estet elképzelni, elég, ha a videójátékokra, vagy a gyűjthető szurkolói kártyákra gondolunk. Az FGA ezeknek az ügyeknek az intézését könnyíti meg és teszi hatékonnyá. Így történt például a Super Bowl 50 során is, amikor az FGA a Bud Light sört gyártó Anheuser-Busch-sal kötött szerződést az emlékpalackok reklámozására. A kampány során az ex-játékosok megjelentek a népszerűsítő eseményeken, a televíziós hirdetésekben pedig régi mérkőzések archív anyagát használták fel.

Az IMG a nyilatkozatuk szerint számos további potenciális partnerrel kapcsolatban áll, köztük olyan komoly márkákkal, mint a Visa, a New Era és a DirecTV.

Forrás: img.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.10.14.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close