autósport, Sportgazdaság — 2016/09/09 at 15:30

8 milliárd dollárért kelt el a Forma 1

by

Egy médiacég lett az új tulajdonos. Az F1 vezetőségében is lesznek változások.

Az utóbbi napokban már több sajtóorgánum is megszellőztette, de most hivatalosan is bejelentették, hogy hosszas egyeztetések után a Liberty Media Group  [LMG] megvásárolta a Forma 1-et. Az LMG 4,4 milliárd dollárt utal az első részletben, amiért cserébe 18,7 százalékos részesedéshez jut, 2017-ig pedig összesen 8 milliárd dollárt fizet majd, ezzel 35 százalékos tulajdonossá válik. A maradék 65 százalék a többi mostani résztulajdonos kezében marad, viszont a döntéshozatali jogkörük megszűnik.

8 milliárd dollárt ér a Forma 1

8 milliárd dollárt ér a Forma 1

Az Forma 1 mögött egy összetett cégháló található. Az F1 anyacégének számító Delta Topco részvényese a CVC Capital befektetési csoport [35,5 %], a Waddell & Reed alapkezelő [20,9], és több, kisebb részesedéssel bíró vállalat [Norges, JP Morgan, Blackrock, LBI Group], valamint az 1 százalékkal rendelkező Nemzetközi Automobil Szövetség [FIA]. Az eladás véglegesítése 2017 első negyedévére várható, mert mindegyik tulajdonosnak jóvá kell hagynia az ügyletet.

Chase Carey, a Forma 1 új első embere

Chase Carey, a Forma 1 új első embere

A felvásárlással fontos változások lesznek az F1 vezetésében, ugyanis az új tulajdonos, az LMG-t birtokló John Malone a saját emberét ülteti az igazgatótanács elnöki székébe. Chase Carey, a 21st Century Fox médiacég korábbi vezetője személyében tehát Bernie Ecclestone társat kap a sorozat irányításában. Ecclestone egyelőre a helyén marad, további három évig betölti még a vezérigazgatói tisztséget, de a pozíciója várhatóan sokat gyengül majd Carey érkezésével.

Bernie Ecclestone helye megmarad

Bernie Ecclestone helye további három évig megmarad

A Liberty Media Group több területen is lehetőséget lát a növekedésre a Forma 1-ben. Ilyen a merchandising, vagyis a licencelt termékek piaca, de nagyobb hangsúlyt szeretnének helyezni a közösségi médiára és a digitális tartalomra is. A versenynaptár megújítása és az amerikai piac kiaknázása szintén hatalmas potenciált rejt magában.

Az eddigi vezetési iránytól eltérően az LMG a sorozat csapatainak is lehetőséget kíván biztosítani arra, hogy részesedést szerezzenek, így beleszólásuk lenne a döntéshozatalba és érdekeltek lennének az F1 hosszútávú fejlődésében is.

Forrás: formula1.com

One Comment

  1. Pingback: Elmarad jövőre a Német Nagydíj | sportsmarketing.hu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.09.09.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close