golf, Sportgazdaság — 2016/08/12 at 10:50

Az adidas után a Nike is visszafogja magát a golf piacon

by

Három hónapon belül mindkét sportszergyártó arról döntött, hogy kevesebbet fektet a golf bizniszbe és csökkenti érdekeltségeit. Tiger Woods és Rory McIlroy új ütők után nézhetnek, de van, aki örül a változásoknak.

A Nike bejelentette, hogy a továbbiakban nem fog golf felszerelést, például ütőket, labdákat és táskákat gyártani, hanem figyelmét a megmaradó golf cipőkre és ruházatra fókuszálja. Az amerikai sportszergyártó tervei között szerepel a top játékosokkal való együttműködések kibővítése is. A Nike azután hozta meg ezt a döntést, hogy a golf divízió értékesítési adatai 706 millió dolláron álltak meg, vagyis 8,2 százalékkal csökkentek a májusban véget ért legutóbbi üzleti év alatt. A golf divízió produkálta a legnagyobb lejtmenetet a cég összes részlege közül.

Nike golf hirdetés Tiger Woods és Rory McIlroy szereplésével.

Nike golf hirdetés Tiger Woods és Rory McIlroy szereplésével.

A Nike azt is világossá tette, hogy folytatja a kiemelt sportolókkal való szponzori együttműködéseket, így többek között Tiger Woods, Rory McIlroy, Brooks Koepka, Suzann Pettersen és Michelle Wie is pipás ruházatban versenyez a továbbiakban, viszont ők is nézhetnek új ütők után.

A döntés fájdalmasnak tűnhet, de azt érdemes figyelembe venni, hogy a sportágak tekintetében a golf a legkisebb elem a Nike portfóliójában, mindössze 3 százalékát adja a cég teljes bevételének. Ráadásul az amerikai Nemzeti Golf Alapítvány [National Golf Foundation] adataiból az olvasható ki, hogy a sportágnak nincs megtartó hatása a fiatalokra. 2015-ben ugyanis 2,2 millió hat év feletti próbálta ki életében először a golfot, ami ugyan a legmagasabb szám 2002 óta, sőt ebben az időszakban a pályák száma is nőtt, viszont az aktív játékosok száma még így is 600 ezer fővel csökkent. Ez utóbbi az a réteg, amelyik rendszeresen golfozik, tehát költenek is a felszerelésre, nemcsak kölcsönzik.

Rory McIlroy Nike golf ruházatban.

Rory McIlroy Nike golf ruházatban.

Májusban a nagy vetélytárs adidas is hasonló irányba mozdult el, mint a Nike: eladásra kínálta fel a golfhoz kötődő TaylorMade, Adams és Ashworth márkáit. A német sportszergyártó a saját adidas golf márkájára kíván fókuszálni a jövőben és ugyancsak a golf cipő és ruházati részlegét fejleszti. Az adidas is megtartja a sportolóit, kötelékébe tartozik többek között Jason Day, Dustin Johnson és Justin Rose.

A két óriás visszalépése ugyanakkor nagy lehetőséget jelent a Callaway-nek, amely kifejezetten a sportág specialistájának tekinthető. A márka 844 millió dolláros bevételének a kétharmadát tette ki golf labdák és ütők értékesítéséből befolyt pénz. A két nagy kilépésével megüresedett piacrészt biztosan célba veszi a Callaway.

Forrás: golf.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.08.12.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close