Ha nem is szövetségi kapitányként, de fontos szerep hárulhat Dárdai Pálra, a Hertha BSC vezetőedzőjére. A Coca-Cola a volt szövetségi kapitánnyal indít kampányt az Eb idejére, amivel a márkától már jól megszokott szurkolói élményt szeretnék növelni.
A Coca-Cola, mint az 2016-os Európa-bajnokság és az UEFA hivatalos szponzora idén is szeretné kivenni a részét a kontinensviadalból, ezért ismét valami egyedivel rukkolt elő. A Coca-Cola stratégiájára jellemző a glocal felfogás, azaz a globális irányokat alakítják át lokális igényekre. Az idei Eb-kampányban a Coke egy magyar sztáredző, és egy innovatív magyar vállalkozás mellett a legújabb technológiai eszközöket is bevonta a realtime szurkolói élmény nyújtása érdekében.
Dárdai Pál az egyik legismertebb magyar Youtube csatornán, a TheVR-n fogja kommentálni az Eb magyar meccseit, valamint az döntőt és az elődöntőket. A TheVR egy olyan Youtube csatorna, ami alapvetően a legújabb technológiákkal és játékokkal foglalkozik, a virtuális valóság kihasználásával. Dárdai az Európa-bajnokság helyszínéről jelentkezik majd be, és a VR csatornán keresztül fogja megosztani a követőkkel a meccs utáni élményeit, elemzéseit.
A Coca-Cola úgy kapcsolódik a történetbe, hogy a meccsnapokon lehetőség lesz kérdéseket feltenni Dárdai Pálnak, amit Coke közvetít a volt szövetségi kapitány felé. A szurkolói kérdéseket a Coca-Cola Facebook oldalán lehet feltenni. „Futball szakedző vagyok, nem szoktam márkakampányokban részt venni, de a Coca-Cola Magyarországgal kivételt tettem. Azért mondtam igent a felkérésükre, mert összekapcsol minket a futball iránti elkötelezettség. Ez a világmárka már közel 90 éve támogatja azt a sportot, ami az én hivatásom. Örülök, hogy a velük való együttműködés keretében még több hazai szurkolóval oszthatom meg az egyes bajnoki mérkőzésekről kialakított véleményemet” – mondta Dárdai Pál.
A Coca-Colától megszoktuk az innovatív dolgokat. Az év elején a Mobil Világkongresszus idején a YouTube csatornáján egy olyan szemüveget mutattak be, aminek segítségével egy applikáción keresztül virtuális valóság tartalmakat tudunk megnézni. A szemüveget Coca-Colás kartoncsomagolásból lehet összeállítani. Arról még nincsen pontos hír, hogy a Coke ezt mikor tervezi a piacra dobni, de az biztosan nagy durranás lenne, ha éppen Eb és a TheVR kampány kapcsán történne a bevezetése.
A Dárdai Pállal készülő adásokat, június közepétől a döntőig, a videobloggerek Youtube oldalán lehet megtekinteni: https://www.youtube.com/user/thevrhu, de a bejelentkezések a Coca-Cola Facebook oldalán is elérhetőek lesznek. A vloggerek a kampány kapcsán elmondták, hogy: „Mi a digitális térben vagyunk hazai pályán, és szerintünk őrült nagy dolog, hogy a Coca-Cola el tudta hozni Dárdai Palit a magyar focirajongóknak. Az pedig nekünk hihetetlen nagy megtiszteltetés, hogy éppen a mi csatornánkon kaphatnak tőle első kézből kommentárokat a követőink. Nem kérdés, hogy nekünk ez lesz a legizgalmasabb Európa-bajnokságunk.”
forrás: thevr.hu, marketinginfo.hu, mediapiac.com, origo.hu