labdarúgás, Sportszponzoráció — 2016/05/24 at 11:50

Miután megszerezte a Chelsea-t az adidas-tól, a Barcelonával kötött rekord értékű szerződést a Nike

by

Az elmúlt napokban két, óriási összegű mezbeszállítói szerződés született az európai labdarúgásban. Mindkettőben a Nike játszotta a főszerepet.

Az amerikai sportszergyártó a múlt héten az angol Premier League-ben szereplő Chelsea-t vásárolta ki az adidas-szal kötött szerződéséből. A Nike rendesen megemelte a tétet, ugyanis évente 60 millió fontot ajánlott, ami duplája a jelenleg az adidas által fizetett összegnek. A Chelsea és az adidas közötti megállapodás még hét évig érvényben lett volna, ám a londoni klub inkább fizet 40 millió font kompenzációt, hogy hat évvel lerövidítsék ezt az időszakot, és már a 2016-17-es szezont követően Nike mezbe öltözhessenek, sokkal jövedelmezőbb körülmények között.

adidas-chelsea

Az eredményes tárgyalásokat Marina Granovskaiának, a Chelsea igazgatójának tulajdonítják. Jól végezte a dolgát, hiszen a Chelsea nem éppen a legjobb idényén van túl, nem sikerült Bajnokok Ligája szereplést érő helyen végezniük a bajnokságban. Ugyancsak Granovskaia hozta a klubhoz mezszponzornak a Yokohamát évi 40 millió fontért, valamint az edzőruházat szponzorának a Carabao energiaitalt évi 10 millió fontért.

A tekintélyes összegű új Nike szerződés ellenére sem a Chelsea a legértékesebb mezbeszállítói megállapodással rendelkező klub a Premier League-ben. A Manchester Unitednek az adidas 75 millió fontot fizet évente, ami egészen mostanáig a rekordot is jelentette a labdarúgás világában.

Nike-Barcelona

A Nike azonban szerződést hosszabbított a Barcelonával, ami a sajtóhírek szerint évi 120 millió fontot jelent a katalánoknak. A barcelonai Diario Sport és El Mundo Deportivo lapok úgy tudják, hogy a felek nyolc évvel toldották meg a az eredetileg két év múlva lejáró együttműködést, tehát a Barcelona a a 2025-26-os szezon végéig szerepelhet Nike mezben. A teljes 120 millió fontos összeg nem jár automatikusan, a hírek 81 milliós alapdíjról szólnak, amit teljesítmény alapú bónuszok egészíthetnek ki.

A labdarúgás TOP 10 mezbeszállítói szerződését az alábbi táblázat tartalmazza:

HelyezésKlubSportszergyártóBajnokságSzerződés értéke
(millió font/év)
1.BarcelonaNikeLa Liga81
2.Manchester UnitedadidasPremier League75
3.Bayern MünchenadidasBundesliga64,5
4.ChelseaNikePremier League60
5.Real MadridadidasLa Liga30,5
6.ArsenalPumaPremier League30
7.LiverpoolNew BalancePremier League28
8.JuventusadidasSerie A20
9.AC MilanadidasSerie A19
10.Paris Saint-GermainNikeLigue 117,6

Forrás: Diario Sport, El Mundo Deportivo, The Guardian

2 Comments

  1. Pingback: Amit az európai labdarúgás szponzori ügyleteiről tudni érdemes

  2. Pingback: A Chelsea kivásárolta magát az adidas szerződésből, hogy Nike mezbe öltözhessen | sportsmarketing.hu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.05.24.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close