Az elmúlt napokban két, óriási összegű mezbeszállítói szerződés született az európai labdarúgásban. Mindkettőben a Nike játszotta a főszerepet.
Az amerikai sportszergyártó a múlt héten az angol Premier League-ben szereplő Chelsea-t vásárolta ki az adidas-szal kötött szerződéséből. A Nike rendesen megemelte a tétet, ugyanis évente 60 millió fontot ajánlott, ami duplája a jelenleg az adidas által fizetett összegnek. A Chelsea és az adidas közötti megállapodás még hét évig érvényben lett volna, ám a londoni klub inkább fizet 40 millió font kompenzációt, hogy hat évvel lerövidítsék ezt az időszakot, és már a 2016-17-es szezont követően Nike mezbe öltözhessenek, sokkal jövedelmezőbb körülmények között.
Az eredményes tárgyalásokat Marina Granovskaiának, a Chelsea igazgatójának tulajdonítják. Jól végezte a dolgát, hiszen a Chelsea nem éppen a legjobb idényén van túl, nem sikerült Bajnokok Ligája szereplést érő helyen végezniük a bajnokságban. Ugyancsak Granovskaia hozta a klubhoz mezszponzornak a Yokohamát évi 40 millió fontért, valamint az edzőruházat szponzorának a Carabao energiaitalt évi 10 millió fontért.
A tekintélyes összegű új Nike szerződés ellenére sem a Chelsea a legértékesebb mezbeszállítói megállapodással rendelkező klub a Premier League-ben. A Manchester Unitednek az adidas 75 millió fontot fizet évente, ami egészen mostanáig a rekordot is jelentette a labdarúgás világában.
A Nike azonban szerződést hosszabbított a Barcelonával, ami a sajtóhírek szerint évi 120 millió fontot jelent a katalánoknak. A barcelonai Diario Sport és El Mundo Deportivo lapok úgy tudják, hogy a felek nyolc évvel toldották meg a az eredetileg két év múlva lejáró együttműködést, tehát a Barcelona a a 2025-26-os szezon végéig szerepelhet Nike mezben. A teljes 120 millió fontos összeg nem jár automatikusan, a hírek 81 milliós alapdíjról szólnak, amit teljesítmény alapú bónuszok egészíthetnek ki.
A labdarúgás TOP 10 mezbeszállítói szerződését az alábbi táblázat tartalmazza:
Helyezés Klub Sportszergyártó Bajnokság Szerződés értéke
(millió font/év)
1. Barcelona Nike La Liga 81
2. Manchester United adidas Premier League 75
3. Bayern München adidas Bundesliga 64,5
4. Chelsea Nike Premier League 60
5. Real Madrid adidas La Liga 30,5
6. Arsenal Puma Premier League 30
7. Liverpool New Balance Premier League 28
8. Juventus adidas Serie A 20
9. AC Milan adidas Serie A 19
10. Paris Saint-Germain Nike Ligue 1 17,6
Forrás: Diario Sport, El Mundo Deportivo, The Guardian
2 hozzászólás
Pingback: Amit az európai labdarúgás szponzori ügyleteiről tudni érdemes
Pingback: A Chelsea kivásárolta magát az adidas szerződésből, hogy Nike mezbe öltözhessen | sportsmarketing.hu