A Premier League klubok a korábbinál kedvezőbb helyzetben találhatják magukat a szponzorációs tárgyalásokon. Egy technológiai startuptól kaptak adut a kezükbe.
A SnapRapid egy új analitikai eszközt fejlesztett ki, amellyel a mezszponzorok közösségi média megjelenésének és digitális platformokon való szereplésének az értéke mérhető. A londoni cég a jelenlegi szezon trendjeit tanulmányozva megállapította, hogy az angol Premier League 20 klubja összesen 187,5 millió font értékű megjelenést generált a mezszponzoraiknak a legfontosabbnak tekintett közösségi és digitális média oldalakon.
A SnapRapid a YouTube, az Instagram, a Twitter, a Vimeo, a Tumblr, a Google+, a Vine, a Dailymotion és a Reddit platformokat elemezte. Az értékeléshez a szakterület benchmark rátáit használták, amiket vezető globális médiaügynökségekkel és jogtulajdonosokkal együttműködve kidolgozott modellel korrigáltak. A megjelenéseket pedig méret, gyakoriság és interakció szerint vizsgálták.
A Snap Rapid számításai szerint 36,8 millió fonttal a Manchester United generálta a legnagyobb értékű márka megjelenést a mezszponzorának. A fentiekből adódóan ez az adat értelemszerűen nem tartalmazza a globális televíziós megjelenések értékét, ami szintén komoly tényezőt jelent. A Chevrolet egyébként szezononként 53 millió fontot fizet, hogy a logójuk a manchesteriek mezén szerepeljen.
A Fly Emirates, az Arsenal mezszponzora, még elégedettebb lehet, ugyanis az Ágyúsok 31,7 millió font értékű megjelenést generáltak a közösségi platformokon és a digitális médiában, ez pedig magasabb, mint a légitársaság által adott évenkénti 30 milliós szponzori díj. Az Arsenallal együtt öt klub – a Manchester City, a West Ham United, a Southampton és a friss bajnok Leicester City a másik négy – szállított nagyobb értékű megjelenést a vizsgált csatornákon, mint a mezszponzortól kapott éves összeg.
A meglepetésre bajnokságot nyerő Leicester City elképesztő szezont futott, így nem meglepő, hogy SnapRapid számításai szerint is a legjobban teljesített, ha az arányokat nézzük. A King Power számára 15,3 millió font értékű megjelenést generált a közösségi platformokon és a digitális médiában, míg csupán 1 millió fontot kapott mezszponzorációként a thaiföldi nagykereskedelmi csoporttól.
Klub | Mezszponzor | Szponzori díj (millió font/év) | SnapRapid digitális érték (millió font/2015-16-os szezon) |
---|---|---|---|
Manchester United | Chevrolet | 53 | 36.8 |
Arsenal | Fly Emirates | 30 | 31.7 |
Manchester City | Etihad | 20 | 24.3 |
Liverpool | Standard Chartered | 25 | 22.2 |
Chelsea | Yokohama | 40 | 17.0 |
Leicester City | King Power | 1 | 15.3 |
Tottenham Hotspur | AIA | 16 | 12.5 |
West Ham United | Betway | 6 | 8.0 |
Everton | Chang Beer | 5.3 | 4.6 |
Stoke City | Bet365 | 3 | 2.4 |
Swansea City | GWFX | 4 | 2.1 |
West Bromwich Albion | TLC Bet | 2.3 | 1.8 |
Sunderland | Dafabet | 5 | 1.7 |
Crystal Palace | Mansion Group | 5 | 1.4 |
Newcastle United | Wonga | 6 | 1.3 |
Southampton | Veho | 1 | 1.2 |
Norwich City | Aviva | 1 | 0.9 |
Watford | 138.com | 1 | 0.8 |
Aston Villa | Intuit | 5 | 0.6 |
Bournemouth | Mansion Group | 1.3 | 0.3 |
Noha a médiafogyasztás egyre inkább a közösségi felületek irányába tolódik, a jogtulajdonosok és a szponzorok eddig nem tudták mérni a megjelenések értékét ezeket a csatornákon. A várakozások szerint a kisebb klubok profitálhatják a legtöbbet a SnapRapid kimutatásaiból, mert az adatokkal felvértezve erősebb pozícióba kerülhetnek a szponzori tárgyalásokon.
Forrás: snaprapid.com
1 hozzászólás
Péter!
Mérni?
Ez is valami – ha a múltat nézzük!
De CSINÁLNI?
Nem lenne jobb?