labdarúgás, Sportszponzoráció — 2016/05/12 at 07:30

Mérni a mezszponzor közösségi média megjelenésének értékét? Miért ne!

by

A Premier League klubok a korábbinál kedvezőbb helyzetben találhatják magukat a szponzorációs tárgyalásokon. Egy technológiai startuptól kaptak adut a kezükbe.

A SnapRapid egy új analitikai eszközt fejlesztett ki, amellyel a mezszponzorok közösségi média megjelenésének és digitális platformokon való szereplésének az értéke mérhető. A londoni cég a jelenlegi szezon trendjeit tanulmányozva megállapította, hogy az angol Premier League 20 klubja összesen 187,5 millió font értékű megjelenést generált a mezszponzoraiknak a legfontosabbnak tekintett közösségi és digitális média oldalakon.

LeicesterCity-KingPower

A SnapRapid a YouTube, az Instagram, a Twitter, a Vimeo, a Tumblr, a Google+, a Vine, a Dailymotion és a Reddit platformokat elemezte. Az értékeléshez a szakterület benchmark rátáit használták, amiket vezető globális médiaügynökségekkel és jogtulajdonosokkal együttműködve kidolgozott modellel korrigáltak. A megjelenéseket pedig méret, gyakoriság és interakció szerint vizsgálták.

SnapRapid-logo

A Snap Rapid számításai szerint 36,8 millió fonttal a Manchester United generálta a legnagyobb értékű márka megjelenést a mezszponzorának. A fentiekből adódóan ez az adat értelemszerűen nem tartalmazza a globális televíziós megjelenések értékét, ami szintén komoly tényezőt jelent. A Chevrolet egyébként szezononként 53 millió fontot fizet, hogy a logójuk a manchesteriek mezén szerepeljen.

Arsenal-FlyEmirates

A Fly Emirates, az Arsenal mezszponzora, még elégedettebb lehet, ugyanis az Ágyúsok 31,7 millió font értékű megjelenést generáltak a közösségi platformokon és a digitális médiában, ez pedig magasabb, mint a légitársaság által adott évenkénti 30 milliós szponzori díj. Az Arsenallal együtt öt klub – a Manchester City, a West Ham United, a Southampton és a friss bajnok Leicester City a másik négy – szállított nagyobb értékű megjelenést a vizsgált csatornákon, mint a mezszponzortól kapott éves összeg.

A meglepetésre bajnokságot nyerő Leicester City elképesztő szezont futott, így nem meglepő, hogy SnapRapid számításai szerint is a legjobban teljesített, ha az arányokat nézzük. A King Power számára 15,3 millió font értékű megjelenést generált a közösségi platformokon és a digitális médiában, míg csupán 1 millió fontot kapott mezszponzorációként a thaiföldi nagykereskedelmi csoporttól.

KlubMezszponzorSzponzori díj
(millió font/év)
SnapRapid digitális érték
(millió font/2015-16-os szezon)
Manchester UnitedChevrolet5336.8
ArsenalFly Emirates3031.7
Manchester CityEtihad2024.3
LiverpoolStandard Chartered2522.2
ChelseaYokohama4017.0
Leicester CityKing Power115.3
Tottenham HotspurAIA1612.5
West Ham UnitedBetway68.0
EvertonChang Beer5.34.6
Stoke CityBet36532.4
Swansea CityGWFX42.1
West Bromwich AlbionTLC Bet2.31.8
SunderlandDafabet51.7
Crystal PalaceMansion Group51.4
Newcastle UnitedWonga61.3
SouthamptonVeho11.2
Norwich CityAviva10.9
Watford138.com10.8
Aston VillaIntuit50.6
BournemouthMansion Group1.30.3

Noha a médiafogyasztás egyre inkább a közösségi felületek irányába tolódik, a jogtulajdonosok és a szponzorok eddig nem tudták mérni a megjelenések értékét ezeket a csatornákon. A várakozások szerint a kisebb klubok profitálhatják a legtöbbet a SnapRapid kimutatásaiból, mert az adatokkal felvértezve erősebb pozícióba kerülhetnek a szponzori tárgyalásokon.

Forrás: snaprapid.com

 

 

 

One Comment

  1. Péter!

    Mérni?
    Ez is valami – ha a múltat nézzük!

    De CSINÁLNI?
    Nem lenne jobb?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.05.12.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close