labdarúgás, Sportgazdaság — 2016/04/20 at 16:30

A német versenyhivatal szerint egy vevő nem elég a Bundesliga közvetítési jogaira

by

Beleszól a német versenyhivatal a Bundesliga közvetítési jogainak értékesítésébe, mert nem szeretnék, hogy minden jog egy csatornához kerüljön. Az indoklás meglepő, de üdvözölendő.

A Német Labdarúgó Liga [DFL] a múlt hónapban indította el a Bundesliga első és második osztályára, valamint a Német Kupára vonatkozó televíziós közvetítés jogok értékesítési folyamatát. A tenderen a következő négyéves ciklusra – vagyis a 2017-18-as szezontól, a 2020-21-es bajnokság végig tartó időszakra – várják az ajánlatokat.

bundesliga-televizios-kozvetites

Miután az eladásra kínált csomagokat megvizsgálta a német versenyhivatal is, azt a javaslatot tette a szervezet, hogy a szezononkénti 306 mérkőzésből, egy 30 és 102 meccs közötti kvótát külön értékesítsen a DFL, valamelyik alternatív vásárlónak. A ‘no single buyer’ szabály egyébként nem ismeretlen az európai labdarúgásban, alkalmazzák például az angol Premier League-ben és az olasz Seria A-ban is.

bundesliga-tv

“Fontos számunkra, hogy az előírások biztosítsák, több, mint egy ajánlattevő nyeri el a közvetítési jogokat. Ha egyetlen televíziós csatorna birtokában van az összes jog, akkor nagy a veszélye annak, hogy az innováció, különös tekintettel az internet alapú kiszolgálásra, korlátozott között marad” – adott indoklást Andreas Mundt, a német versenyhivatal elnöke.

bundesliga-zaszlo

A szervezet döntése azt jelenti, hogy csökkenni fog a Sky Deutschland egyeduralma a német piacon. A Sky 2012. áprilisában 2,5 milliárd euróért vásárolta fel az összes mérkőzés élő közvetítési jogát. Beleértve az internet alapú és mobilközvetítéseket is, amelyek a korábbi ciklusban a Deutsche Telekomnál voltak.

Német sajtóértesülések szerint a DFL még a nyári labdarúgó Európa-bajnokság rajtja előtt, tehát június 10-ig szeretné lezárni a közvetítési jogok értékesítését.

Forrás: kicker.de

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.04.20.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close