jégkorong, Sportmarketing — 2016/04/13 at 17:00

Supergroup készítette a magyar jégkorong válogatott vb-indulóját

by

Megjelent az elit világbajnokságra készülő jégkorong válogatott indulója és annak videoklipje. A mindezt létrehozó formáció az „A”-csoport nevet kapta, amelynek hat tagja öt különböző népszerű együttesből érkezett.

A Magyar Jégkorong Szövetség [MJSZ] Facebook csatornáján tegnap volt az „A”-csoport Gyerünk, gyerekek! című alkotásának premierje. A dal és a hozzá tartozó videoklip az A-csoportos világbajnokságra készülő válogatott buzdítására szolgál.

magyar-jegkorong-valogatott

Fotó: Mudra László [MJSZ]

„A Magyar Jégkorong Szövetségnél folyó marketing munka markáns része az, hogy folyamatosan szélesítsük a jégkorong rajongói bázisát. Az elmúlt évek teljesítménye megalapozta azt a szurkolói bázist, amit a modern kor eszközeivel kívánunk tovább bővíteni. Mára realizáltuk, hogy talán nehezebben tudjuk elérni széles körben a fiatalokat, ezért bátran nyúltunk olyan eszközökhöz, amik talán itthon még szokatlanok, de az IIHF [Nemzetközi Jégkorong Szövetség] ajánlásait figyelembe véve külföldön működik.  A saját fiaimon és unokáimon tapasztaltam, hogy már teljesen más úton kommunikálnak, mint az én generációm. Az üzleti szférából érkező szereplőként hiszem, hogy saját szakmájukban mindig profikkal kell dolgozni, ezért kértünk fel a területen jártas szakembereket az új utak kifürkészésére, a Magyar Jégkorong Szövetség marketing eszközeinek újragondolására” – mondta Id. Kovács Csaba, az MJSZ elnöke.

A fiatalokat, a hokit még nem ismerőket megmozgató kampány kidolgozásra Soós Balázst, az A38 Hajó koncertszervezőjét kérték fel, aki marketingtapasztalatokkal rendelkezik, jégkorongkedvelő, sőt, amatőr játékosként maga is kergeti a pakkot. Soós a projekt hátteréről, az ötletről és annak megvalósításáról osztott meg kulisszatitkokat. „Régóta gondolkozom, hogyan lehetne a jégkorong szurkolói bázisát szélesíteni. Óriási változáson ment át a sportág az elmúlt tíz évben. Készítettem egy anyagot, amely megvizsgálta a Magyar Jégkorong Szövetség 14-28 év közötti korosztályhoz irányított kommunikációját, másrészről kommunikációs csatornák felderítését és megnyitását, amellyel új rajongókat lehet megnyerni a sportág számára, különösen a fiatal célcsoportból. Ennek az anyagnak az egyik pillére a zenei tartalom létrehozása. A Nemzetközi Jégkorong Szövetség marketing konferenciáján elhangzottak, valamint a cseh kollégákkal folytatott konzultáció tovább erősített a kommunikáció ezen irányú tovább gondolását.

A szurkolói bázis bővítésére való törekvés egyértelműen azért most kapott hangsúlyt, mert az A-csoportba történő feljutás akkora dolog a magyar jégkorong életében, amire nem tudni, mennyit kell még várni, hogy megismétlődjön. Gyakorlatilag egy most vagy soha hozzáállást érzékeltem a Magyar Jégkorong Szövetség részéről.

Koncertpromoterként végignéztem, hogy egy koncert kommunikációja hogyan alakul és tevődik át a hagyományos eszközökről telefonra, és a közösségi média felületeire. Emiatt már az elejétől kezdve olyan tartalmat kívántam létrehozni, ami több fázisban, a lehetőségekhez képest hosszú távon segít a fiatalok megszólításában.

Friss, a mai fiataloknak szóló zenét játszó művészeket vontunk be a projektbe, akiknek közönsége a jégkorongsport potenciális fogyasztója lehet.  Az, hogy nem adott zenekarral, hanem “supergrouppal” dolgozunk, a földrajzi távolságok miatt trükkössé tette a munkafolyamatokat, különösen a zeneírás közben, nem akartuk viszont elszalasztani az együttműködéssel járó előnyt, hogy megsokszorozzuk az elérhető célcsoport létszámát azáltal, hogy mindenki más területről csatlakozott a projekthez.  

Bármilyen eredménnyel is zárjuk az „A-csoportos” világbajnokságot, célunk, hogy szeptemberre a MOL Liga és egyéb bajnokságok indulására szűküljön és középtávon záródjon be a jégkorongot nem ismerők vagy arról még nem is hallók tábora.”

Az „A”-csoport formációt alkotó zenészek szintén elmondták a véleményüket a kezdeményezésről és a dalról.

Kovács Krisztián – ének, gitár, zenei producer [Fish!]

„Valami olyasmi volt a feladat, hogy csináljunk egy ilyen punk-rockos lendületű, ugyanakkor közérthető, még is valami up-to-date cuccot, és olyan nagyon mást nem csinálok én a zenekarommal sem. Úgy gondolom, sikerült megugrani ezt a feladatot.”

Zoltán Téglás – ének [IGNITE]

„Amerikában mindenki azt mondta, ’hű, milyen király’, hogy a magyar jégkorong válogatottnak éneklek egy számot. Nagyon hálás vagyok azért, hogy itt lehetek és felkértek, hogy részt vegyek ebben a projektben.”

Hősök – MC, ének

„Ez egy kedves dal, nem akar többnek látszani, mint ami. Buzdítani akarja a csapatot. Remélhetőleg a szurkolók, a családok, akik leviszik a gyerekeket jégkorongozni, szeretni fogják a dalt, nemcsak az előadók miatt, hanem azért, mert ez egy jó kezdeményezés.”

Kocsis Máté – dob [Wellhello]

„A magyar jégkorongról a 2008-as siker után kezdem egyre többet hallani. Óriási dolognak tartom, hogy ilyen kis országként ezt ismét meg tudtuk csinálni és olyan hokinemzetekkel vagyunk egy csoportban, mint Kanada, az USA vagy Finnország.”

Papp Szabi – basszusgitár [Supernem]  

„Nagyon tisztelem a sportolókat és hallottam egy bölcs mondást, hogy nem mindegy, hogy csak sportolsz vagy sportoló vagy. Ezt azt takarja, hogy ez egy életvitel, öregem, fölmész a pályára és vagy ’minden héten háború’ jelleggel csinálod, vagy menj haza. Nekünk, zenészeknek ugyanez a koncert, csak akkor szólal meg igazán, ha mindent beleadsz a színpadon.”

Forrás: Magyar Jégkorong Szövetség

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.04.13.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close