kosárlabda, Sportszponzoráció — 2016/03/28 at 12:15

A Nike méretes bakija

by

Az elmúlt héten látott napvilágot egy roppant érdekes történet, ami Stephen Curryhez és a Nike-hoz kapcsolódik. Ki gondolta volna, hogy egy ekkora márka is el tud követni ilyen hibákat?

Stephen Curry, a „jelenség”, a jelenkor NBA-jének a kiemelkedő sztárja, a madárcsontozatú triplakirály, aki bebizonyította, hogy nem csak LeBron és Jordan testi adottságaival lehet a csúcsra érni. Mint ismeretes, Curry az Under Armour márka elsődleges arca és zászlóshajója, azonban ez alakulhatott volna másképp is.

curry-under-armour

A 2012-13-as szezon után Curry csillaga már-már emelkedőben volt: megdöntötte a hárompontos rekordot és rájátszásba vezette a csapatát, így a Nike is felfigyelt rá és tárgyalási időpontot kért a játékostól és édesapjától, Dell Currytől egy jövőbeni szponzorációs együttműködés érdekében.

april-2011_0

A Nike képviselői San Franciscoban egy hotel lobbijában, egy kb. másnapos egyetemisták által összedobott minőségű prezentációval álltak a játékos és apja elé. A tárgyalás közben a Nike „szakemberei” folyamatosan rosszul ejtették Curry nevét, és Stephen helyett Stephonnak szólították a játékost. De a java csak ezután jött!

Curry-MVP

A PowerPoint prezentációban az egyik dián Kevin Durant neve jelent meg Stephen Curry helyett, amelyet figyelmetlenségből benne hagyták a márka ágensei. Ezek után a sportoló és édesapja számára nem volt kérdés, hogy elutasítják a lustaságból, hanyagságból és tiszteletlenségből jelesre vizsgázó Nike szerződését. [Nem mellékesen a Nike nem biztosított saját, Curry nevével fémjelzett, nyári, gyerektábort sem, ami egy fontos szívügye a játékosnak.]

CurryCamp

Ezzel ellentétben, az akkortájt csupán 0,35 %-os részesedéssel bíró Under Armour kiemelkedően és profi módon kezelte és tisztelte Curryt és családját, így nem volt kérdés, hogy melyik márka felé billen a mérleg nyelve. A cég évi, közel 4 millió dolláros szerződést ajánlott Currynak.

Curry2

A Morgan Stanley szerint, a sztár szignója azóta, kb. 14 milliárd dollárt hozott az Under Armour konyhájára és 350 százalékkal növelte meg a cég piaci részesedését. A Curry nevével fémjelzett lábbeli minden idők második legjobban fogyó kosárcipője lett.

Forrás: washingtonpost.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.03.25.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close