Vannak olyanok, akik a Super Bowlt nem is az amerikaifutball miatt várják, hanem inkább a reklámokra kíváncsiak. A döntő során több, mint 50 reklám került adásba, nézzük, melyikek érdemelnek kitüntetett figyelmet.
A reklámfilm egy elég szubjektív műfaj, de a Super Bowl 50 felhozatala nem tűnt olyan erősnek, mint az elmúlt pár évben. Persze ezúttal sem hiányzott a sztárdömping, a komoly rendezői munka, vagy egy-egy elborult ötlet, viszont nem volt meg az az átütő erő, ami legendássá tett néhány korábbi Super Bowl reklámot.
A hirdetők idén 5 millió dollárért jutottak egy 30 másodperces spothoz. A film néhány millió dolláros gyártási költsége még erre jön rá pluszban. Ennyi pénzért már rendesen össze szokták rakni az anyagot, a minőséggel tehát semmi probléma sem volt. Érdemes továbbá azt is észben tartani, hogy a Super Bowlra készített kisfilmek jellemzően sokkal inkább szórakoztatni kívánnak a hétköznapi reklámoknál, a hirdetett termék így gyakran kevésbé kerül előtérbe.
A nemzetközi sugárzásból szokás szerint hiányoztak az eredeti reklámok, így a hazai élő közvetítésben nem láthattuk őket, de aki kíváncsi az összes leadott spotra, kattintson ide.
Íme 5 olyan, amelyikre valamilyen oknál fogva érdemes figyelmet szentelni:
A Coca-Cola és a Marvel összekacsintásáról írtunk a Super Bowl előtt. Ez a reklám lett belőle:
Talán ebbe sikerült a legtöbb ötletet belevinni. A rendezés is jó, a zenéje pedig telitalálat:
Ez az “annyira rossz, hogy már jó” kategória győztese. Mindenesetre a közösségi médiában a #puppymonkeybaby hashtag elég nagy interakciót generált:
Kicsit más, mint a megszokott AXE reklámok, de működik:
A Doritos, az elmúlt évekhez hasonlóan, idén is a közönségre bízta a reklámötletek kidolgozását és a választást is. Bár vannak fenntartásaink, de ez lett az egyik befutó: