amerikaifutball, Sportmarketing — 2016/02/06 at 10:00

Super Bowl, Coca-Cola, Avengers…mi kell más?

by

Super Bowl, Coca Cola, Marvel – Avengers… amellett, hogy rengeteg amerikaifoci rajongó izgatottan várja február 7-ét, a Super Bowl már régóta nem csak a döntőről szól. A sportrajongók mellett a marketingesek és a reklámszakemberek egyik kedvenc eseménye is egyben.

Idén kerül megrendezésre az 50. Super Bowl, ami minden idők egyik legnézettebb és legjobban várt sporteseményévé nőtte ki magát. Amerika egyik kedvenc sportjának a döntője, amit világszerte több százmillióan követnek figyelemmel. Ez az egyik indoka annak is, hogy az esemény alatt, a játék szüneteiben a legdrágább a reklámidő, és a legtöbb nagy márka évről-évre rengeteget készül arra, hogy előrukkoljon valami látványossal, valami maradandót alkosson. Idén egy 30 másodperces szpot 5 millió dollárba kerül, ami azt jelenti hogy az elmúlt évhez képest 11,1 százalékkal drágultak a reklámpercek a Super Bowl ideje alatt.

superbowl50_banner

A Super Bowl tökéletes példa egy sportág, egy sportesemény marketingértékére. Ha a sportág népszerű, szórakoztató és színvonalas, akkor az a rajongók mellett a szponzorokat és hirdetőket is vonzza, akik hatalmas üzleti potenciált látnak az itt megjelenő hirdetésekben. A 2015-ös Super Bowlt rekord számú, 114,4 millió néző követte élőben. 2014-ben 330 millió dollár bevétele volt az eseménynek a hirdetésekből. 2015-ben 14,31 milliárd dollár Super Bowllal kapcsolatos költés volt a fogyasztók részéről a mérkőzés hétvégéjén az USA-ban. Ez a szám 2016-ban 15,53 milliárd dollár lehet a Statista.com szerint.

cocacola-marvel

A Coca-Cola szintén nagy dobásra készül és idén is egyedi, emlékezetes akciót eszelt ki. Az amerikai Advertising Week weboldal a héten kapott egy csomagot a Coca-Colától, amiben különleges dizájnú dobozok voltak. A dobozokon a jól ismert Marvel karakterek, az Avengers csapatot alkotót hősök – Amerika kapitány, Vasember, Hangya, Fekete Özvegy, Sólyomszem és Hulk voltak láthatóak.

marvelcoke-69dc8-768x1024

Hogy mi lehet ezzel a márka szándéka, egyelőre nem tudni. Azonban az biztos, hogy 2016-ban a Marvel stúdió is nagy durranásokra készül a mozi vásznon. Elég, ha csak a május közepén mozikba kerülő Amerika kapitány – Polgárháború című filmre gondolunk, ahol Amerika kapitány és Vasember csap majd össze egymással. Ezen akció szerint, a Marvel és a Coca-Cola egy közös együttműködés keretében kívánja majd felhívni valamire a figyelmet, a Super Bowl egyik szünetében.

A Coca-Cola 60 másodperces reklámja a második negyedben lesz majd látható. A márka egy üzenetet is küldött a csomag mellé: A nagy játszma csak most kezdődik. 2016.02.07. Az üzenet utalhat a döntőre, de akár átvitt értelemben az idén a vászonra kerülő új Marvel filmre is. Azt biztos, ha szeretnénk tudni, hogy mi lesz ennek a történetnek a folytatás, akkor nincs más dolgunk, mint hogy kövessük a Coca-Cola utasítását, miszerint kövessük a márkát Twitteren, és figyeljünk, hogy bontakozik ki a történet.

marvelcoke3-168246

Anélkül, hogy tudnánk, hogy mi lesz a történet vége, eme együttműködés kapcsán két nagyon erős márka kapcsolódott össze. Amellett, hogy valószínűleg mindkét márka imázsára pozitív hatással lesz az együttműködés a Super Bowl alatti nagy durranással, valószínűleg financiális oldalról sem lesz veszteséges a partnerség. Még egy érdekesség az együttműködés kapcsán: a Marvel a még 2015-ben bemutatott Avengers 2 – Age of Ultron kapcsán a Dr. Peppersszel volt együttműködésben, akik Amerikában a Coca-Cola egyik nagy versenytársa… Úgy tűnik fordult a kocka, ezt a csatát a Coke nyerte. Kíváncsian várjuk, hogy ki nyeri majd a következő nagy összecsapást!

Marvel-s-Avengers-Age-of-Ultron-on-Dr-Pepper-cans-the-avengers-age-of-ultron-38414635-600-300

forrás: adweek.com, statista.com, adage.com, comicbookresources.com, cosmicbooknews.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

superbowl50
Super Bowl 50: pezseg a marketing szakma

Hatalmas a készülődés a Super Bowl 50 körül. Évenként megrendezett sportesemény nem vetekedhet az NFL-döntővel sem televíziós nézettségben, sem pénztermelő...

Close