amerikaifutball, Sportmarketing — 2016/02/05 at 18:50

Super Bowl 50: pezseg a marketing szakma

by

Hatalmas a készülődés a – magyar idő szerint vasárnapról hétfőre virradóan sorra kerülő – Super Bowl 50 körül. Évenként megrendezett sportesemény nem vetekedhet az NFL-döntővel sem televíziós nézettségben, sem pénztermelő képességben. Érthető tehát, hogy minden márka, amelyiknek megadatik, hogy kapcsolatba kerüljön a Supe Bowllal, igyekszik kőkeményen odatenni magát, és valami emlékezeteset alkotni.

Az elképesztő érdeklődésről mindent elmond, hogy a Super Bowl rendszeresen megdönti a televíziós nézettségi rekordokat az Egyesült Államokban [idén a 2015-ös 114,5 millió nézőt kellene túlszárnyalni], a mérkőzést közvetítő CBS tévécsatorna pedig kereken 5 millió dollárért is gond nélkül el tud adni egy 30 másodperces reklámblokkot. Ha pedig ennyi pénzt kiad egy márka csak azért, hogy megjeleníthesse a hirdetését, akkor már érdemes arra is energiát fordítania, hogy megragadja a nézők figyelmét. Mert afelől kétség sem lehet, hogy a versenytársak minden erejükkel azon lesznek, hogy ezt elérjék. Ennek köszönhető, hogy a Super Bowl simán beillik egy reklámfesztiválnak is.

superbowl50

Az elmúlt 5 évtized kiemelkedő reklámjairól az Adweek magazin készített egy nagyszerű videós összeállítást. A legelsőn még csak 75 ezer dollárért árulták a reklámhelyeket, Michael Jordan Tapsi Hapsival kosarazott, Janet Jackson mellet villantott – a legemlékezetesebb pillanatok és legfontosabb számok a Super Bowlokról.

Here’s How Far Super Bowl Marketing Has Come in Its 50-Year Hi…50 years of Super Bowl Marketing in one clip. Don’t blink. See our infographic here: http://adweek.it/1PR16Lk

Posted by Adweek on Tuesday, 2 February 2016

 
Napjainkban elmaradhatatlan a közösségi média felhajtás is a Super Bowl körül. A Twitter az NFL-lel karöltve speciális emotikonokat készített a jeles alkalomból: például ha a szurkolók az #SB50 hashtaget használják a tweetjeikben, akkor stílusosan egy arany tojáslabda jelenik meg a szöveg mellett. A Super Bowl 50 a Twitter Moments-en is követhető lesz, míg a cég San Franciscó-i központjába sztárvendégeket várnak, akik exkluzív tweetjeikkel színesítik majd a beszélgetéseket.

Forrás: adweek.com, twitter.com

One Comment

  1. Pingback: Super Bowl reklámspotok 2016 | sportsmarketing.hu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2016.02.05.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close