A török sztár, Arda Turan csapatba kerülése fontos volt a döntés szempontjából, de a helyi szurkolók közösségi média aktivitása szintén sokat jelentett. Felmérték, kiszámolták, elindították.
A Barcelona ezentúl törökül is elérhető a Twitteren a @fcbarcelona_tr címen. A hivatalos csatorna indítása az első lépés a klub középtávú tervének megvalósításában, amely szerint szeretnének szorosabb kapcsolatot kiépíteni a hatalmas törökországi szurkolótáborukkal. A 2015-16-os szezon végére várható, hogy a Barcelona hivatalos honlapja, amit jelenleg kilenc nyelven szerkesztenek, elindul törökül is.
A török válogatott Arda Turan csapatba kerülése [még tavaly nyáron leigazolták, de a katalán klubot érintő korlátozás miatt csak idén januárban léphetett először pályára] komoly szerepet játszott a döntésben, ugyanis jelentősen megugrott a török szurkolók érdeklődése a Barcelona iránt. Az átigazolását bejelentő tweet generálta a legnagyobb interakciót [42 ezer retweet, 36 ezer like] az egész tavalyi év során a Barcelona Twitter platformján. Nem csoda tehát, hogy a török nyelvű Twitter csatorna fókuszában is Arda Turan áll majd. A labdarúgó egy videóüzenetben anyanyelvükön köszöntötte a török szurkolókat az új csatorna népszerűsítése során.
[VIDEO] @ArdaTuran Türkiye’deki taraftarlara Türkçe Barcelona twitter hesabına hoş geldiniz der https://t.co/TK9549oIUH
— FC Barcelona (@fcbarcelona_tr) 2016. január 29.
A Twitter mellett a Barcelona a Facebookon is különösen aktív. Itt geolokáció segítségével és az alapján publikálnak speciális tartalmat a török szurkolóknak, hogy ki használja törökül a platformot. A katalánok 34 millió követővel rendelkeznek a Facebookon, amivel az élen járnak a sport klubok között. A 34 millióból számottevő a török tábor, ugyanis a klubnak a hivatalos Facebook oldalukkal kapcsolatban végzett felmérése kimutatta, hogy a különböző nemzetek közül Törökország adja a hetedik legtöbb követőt, Isztambul pedig a tizenkettedik leggyakoribb lakhelye a közösségi média oldalon jegyzett rajongóknak.
Törökország stratégiailag fontos piac a klub számára. Az üzleti hátteret erősíti, hogy a török cégek közül a Barcelona a Turk Telecomot, a Bekot és a Larissa Tyres-t is a szponzorai között tudhatja.
Forrás: fcbarcelona.com