Sportmarketing, tenisz — 2015/11/23 at 09:00

Federer, mint marketing eszköz

by

Roger Federer 2017-ig biztosan pályára lép majd a füves szezon egyik új tornáján, az ATP 250-es stuttgarti Mercedes Cup teniszversenyen. Ezt maga a teniszlegenda és a verseny szervezői is megerősítették.

Alapvetően minden versenyző azon a verseny indul el, amelyiken szeretne. Persze ehhez hozzátartozik az is, hogy ranglistán elfoglalt helyezésétől függően kvalifikálnia kell magát az adott versenyre. Ez eddig is így volt, és ezután is így lesz. Minél több híres és nagyszerű játékos szeretne indulni egy tornán, annál jobban örülnek a torna főszervezői. Az ATP 1000-es és Grand Slam versenyek tekintetében ez eddig is így volt, mivel ezek a legfontosabb versenyek a teniszvilágban egy adott év alatt. Ezeken a versenyeken tudják a játékosok begyűjteni a legtöbb pontot, és itt nyerhetik meg a legfontosabb trófeákat, amikkel be tudják írni magukat a tenisz történelemkönyvébe.

wt_tiersDe mi a helyzet a kisebb, kevesebb pontot érő tornákkal, jelenesetben az ATP 500-as, és 250-es tornákkal? A történet egy kicsit összetett ugyanis a profi játékosok manapság nagyon sokat panaszkodnak arra, hogy túlfeszített a tempó, kevés idejük marad pihenni, és túl sok tornán kell elindulniuk, ha versenyképesek akarnak maradni. Ennek a kisebb tornák isszák meg a levét. Ugyanakkor az egyes sporteseményeknek, versenyeknek a legfőbb élmény, minőség és színvonal faktora az ott pályára lépő játékosok, sztárok, akik a nézők élményének fő alakítói. Minél nagyobb tudású és jobb képességű játékosok lépnek pályára a tornán, a nézők valószínűleg annál jobban fognak szórakozni. És akkor még nem beszéltünk az adott sztárhoz való szurkolói viszonyulásáról, rajongásáról, ami tovább növeli az élményt.

Amellett, hogy több szurkoló látogat ki a tornára, a sztárok még a torna értékét is növelik a szponzorok, támogatók, partnerek és az alacsonyabban jegyzett játékosok szemében. Tehát azt gondolom, hogy nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy a híres sztárjátékosok a tornák egyik legfontosabb marketing eszköze és élményformáló tényezője.

Roger Federerről eddig is tudtuk, hogy a kedvenc borítása a fű. Évek óta bevett menetrendje van a svájcinak, ugyanis a Wimbledon előtt mindig elindul a hallei versenyen, aminek egy héttel a füves pályás Grand Slam kezdete előtt van vége. Na, most a svájci és a stuttgarti torna is bejelentette a múlt héten, hogy 2017-ig ezen a versenyen is elfog indulni, ami idén váltott füves borításra a salakról. Persze ehhez az is kellett, hogy az ATP 1 héttel meghosszabbította a füves szezont.

fedex-career-grass

A stuttgarti torna szervezői is tudják, hogy mekkora lehetőség számukra, hogy egy 250-es tornára sikerült egy ilyen nagy sztárt leszerződtetni. És itt lép képbe a dolog üzleti, marketinges oldala, hogy miért a torna egyik marketing eszköze a svájci. Amiért Federer elindul ezen a versenyen, a szervezőktől plusz pénzt kap majd. A svájci nem biztos, hogy beiktatta volna a programjába ezt a tornát. A torna szervezői egyértelműen azzal az indokkal szerezték meg Federert arra hétre, hogy a gazdasági érdekeiket szolgálják, azzal a Federerrel reklámozzák a versenyüket és akarják eladni a programjukat a szurkolóknak, akinél azt hiszem nehéz lenne nagyobb nevet találni füves borításon.

CURADIVUsAA54Fs

„Idén még csak TV-n keresztül követtem a versenyt, de nagyon izgatott vagyok, hogy jövőre itt felléphetek. Mindig is szerettem volna Stuttgartban játszani. Szeretek előre tervezni és így látom, hogy biztosan mi lesz a menetrendem. Továbbá ez a szerződés a tornának is megadja azt, amit szeretnének” – mondta Federer. Edwin Weindorfer, a torna CEO-ja szerint azzal, hogy Federer pályára lép náluk, újabb dimenziókat tudnak nyitni a torna kapcsán. Külön öröm számukra, hogy a Mercedes Cup 100-adik évfordulóját tudják úgy ünnepelni, hogy a svájci elindul a versenyen. „Roger Federer szereplése – aki egyben a Mercedes-Benz nagykövete is – nagy nyereség a torna számára. A Mercedes Cup elsőosztályú wimbledoni felkészülési lehetőséget szeretne szolgáltatni a játékosoknak” – mondta Dr. Jens Thiemer a Mercedes-Benz alelnöke.

MercedesCup_Edwin-Weindorfer-Roger-Federer

A torna a weboldalán már most Roger Federerrel és Tommy Haas-szal hirdeti magát, mint az eddigi két legnagyobb húzónévvel, és aki akarja, már a jegyét is megveheti a jövő évi versenyre. Úgy néz ki tehát, hogy 2016-ban három füves tornán fog elindulni a svájci, sorrendben a stuttgartin, a hallein és a wimbledonin. De persze, ahhoz azért kétségünk se férjen, hogy nagy valószínűséggel a stuttgarti torna szervezői a főszponzortól, a Mercedes-Benztől kaphattak forrást arra, hogy le tudják szerződtetni Federert, aki amúgy is a márka nagykövete. Valószínűleg sima ügy volt.

forrás: mercedescup.de

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2015.11.23.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close