Szerződést hosszabbítottak a felek, így a Bud Light a 2021-2022-es szezon végéig marad az NFL hivatalos söre. A sörgyár marketing jogai viszont sokkal szélesebbek lettek a korábbinál. Jöhetnek az igazi mérkőzés jelenetek a reklámokban!
Az amerikai major ligákban egészen részletekbe menőek a szabályozások, így minden apró módosításért komoly harcok folynak egy-egy tárgyalás során. Az Anheuser-Busch InBev vezetői azonban büszkék lehetnek a teljesítményükre, ugyanis a legutóbbi szerződés hosszabbítás során jelentősen sikerült kibővíteniük a marketing jogaikat az NFL hivatalos sörével kapcsolatban.
A sörgyárnak most először nyílik lehetősége arra, hogy jelenleg is aktív játékosok szereplését tartalmazó mérkőzés jeleneteket használjon a televíziós hirdetéseiben. Eddig ez tilos volt, így jobb híján csak a szurkolók, az edzők és már visszavonult játékosok szerepetek a reklámokban. Persze mindez nem ilyen egyszerű, mert a jelenleg is aktív játékosok továbbra sem lehetnek felismerhetők. Tehát például egy Denver Broncos támadás benne lehet a reklámban, de nem mutathatják Peyton Menninget totálban.
Az is nagy előrelépést jelent az Anheuser-Busch InBev számára, hogy ezentúl készíthetnek – a fenti szabályok figyelembevételével – kizárólagosan digitális használatra szánt kreatív anyagokat. Korábban csak a televíziós reklámokat lehetett a digitális kampányokba bevonni, egyedi tartalmat nem. Reklámidőt természetesen bármelyik sörmárka vásárolhat az NFL-mérkőzések idejére, az NFL logóját azonban csak az Anheuser-Busch InBev tüntetheti fel.
Az Anheuser-Busch InBev a klub címerek használatára vonatkozóan is szélesebb jogokat szerzett az eddigieknél. Korábban a csapatok címerét, csak a saját hazai piacukat jelentő 75 mérföld sugarú területen belül lehetett használni, de most már azon kívül is. Mindez azért fontos, mert kutatások támasztják alá, hogy az NFL-szurkolók fele másik területen él, mint amelyiken a kedvenc csapatának az otthona található. Tehát a továbbiakban már semmi akadálya annak, hogy San Fransisco 49ers szurkolók hada boldogan szürcsölhesse a sörét a kedvencei címerével ellátott dobozból például New Yorkban.
Persze ez sem ennyire egyszerű, mert az Anheuser-Busch InBev csak akkor használhatja egy csapat címerét, ha arra külön szerződést köt az adott klubbal. Szerencsére ez nem olyan nagy probléma a sörgyár számára, ugyanis a 32 NFL-csapatból 28 a kötelékébe tartozik. Csupán a Chicago Bears, a Minnesota Vikings, a Green Bay Packers és a Dallas Cowboys áll kizárólagos szerződésben a nagy ellenlábas MillerCoors-szal. Az Anheuser-Busch InBev a tárgyalóasztalnál elért friss sikerek örömére a csapatok címerével ellátott sörökre építi az idei kampányait.
A Bud Light 2011-ben váltotta a Coors Light-ot az NFL hivatalos söre pozícióban. Az akkor kötött hatéves szerződésnek az értékét összesen 50 millió dollárra becsülték a szakértők. Az új kontraktus felülírja az előző szerződés utolsó évére vonatkozó megállapításait és megtoldja újabb öt évvel. A pénzügyi részleteket a felek nem hozták nyilvánosságra.
Forrás: adage.com