labdarúgás, Sportmarketing — 2015/10/15 at 11:50

Forradalmi változások előtt állnak a hirdetőtáblák a sportban

by

A hirdetők és a közvetítési jogok tulajdonosai biztosan jól járnak, de a nézők sem fognak többet haszontalan reklámokkal találkozni. Például olyan sörrel, ami amúgy sem kapható Magyarországon.

Ismerős az a helyzet, hogy épp a kedvenc külföldi csapatod meccse megy a tévében, ám egy unalmas pillanatban elkalandozik a figyelmed a játékról és megállapodik a pálya szélén található hirdetőtáblákon? Ott éppen egy olyan sör – vagy bármilyen más termék, szolgáltatás – hirdetése fut, ami nem is kapható Magyarországon. Nem releváns a reklám ezért még minimális hatást sem ér, sőt lehet, hogy fel is húzod magad, hogy nálunk miért nem lehet light sört kapni.

beko-led-boards

Ennek vethet véget a Vizrt megoldása, amelynek segítségével virtuálisan lecserélhető a stadionok hirdetőtábláinak tartalma a televíziós közvetítésekben. Ugyanaz a sportesemény, de mást látnának a tévénézők a pályát övező LED falakon megjelenni Amerikában, mint Ázsiában, vagy Európában.

Viz-Eclipse-mukodes-kozben

A Viz Eclipse névre keresztelt technológia nem igényel helyszíni beavatkozást, hanem a kameramozgás képalapú követésén működik. A speciális tartalmat a televíziós adatfolyamba építik bele valós időben, anélkül, hogy megzavarnák az élő közvetítést. A pálya szélén található hirdetőtáblákat virtuálisan cserélik le, régió specifikus reklámokra. A táblák felülete előtt mozgó játékosok, vagy játékvezetők sem jelentenek problémát, a látvány teljesen valósághű. A technológia statikus és mozgó képeket használó LED táblák esetén is működik.

Viz-Eclipse

A Viz Eclipse már túl van az első tesztelési körön, ahol klub és válogatott meccsek közvetítésén is kipróbálták. Jelenleg az élő tesztelés előtt áll, és a 2016/17-es szezontól lépnének piacra vele. Először csak a labdarúgásban, de fokozatosan nyitnának a további sportágak felé. A szándék komolyságát jelzi, hogy a Vizrt exkluzív együttműködési megállapodást költött az Infront sportmédia ügynökséggel a szolgáltatásaik értékesítésére. Ez erős kapcsolatnak tűnik, ugyanis a Philippe Blatter – Sepp Blatter fia – vezette Infront rengeteg jogtulajdonossal áll kapcsolatban és hatalmas tapasztalata van a digitális médiában.

Forrás: infrontsports.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

napilapok
Sportszemle 2015.10.15.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close