Az Instagram a fiatalok körében az egyik legnépszerűbb közösségi oldal, ahol fényképeket és rövid videókat oszthatnak meg és láthatnak el különböző művészi hatású effektekkel/szűrőkkel, valamint feliratokkal. Világszerte több mint 300 millióan használják, és naponta mintegy 70 millió fotót vagy videót osztanak meg a felhasználók. Az Instagramon a bevonódás alapján számított TOP5 márka között 3 sportmárka oldal is megtalálható, ezért is fontos ezen iparág szereplőinek foglalkoznia vele.
Magyarországon is több mint 600 000-en telepítették már fel alkalmazásként a telefonjukra, az aktív felhasználók száma pedig 250 000 fő feletti, 88%-a naponta egyszer, vagy többször felnéz. Előnye egyébként az oldalnak, hogy minden post megjelenik, szemben a Facebookkal, ahol hirdetés nélkül a bejegyzések csak a rajongók 2-6%-hoz jutnak el átlagosan.
Nemrég készült egy kutatás, amely több mint 500 000 felhasználó közel 1,5 millió fotóját vizsgálta meg. Ez alapján következzen néhány tanács a használathoz:
- Adj leírást a fotóknak, használd a #hashtageket is!
- A leírásba tegyél interakcióra való felhívást is!
- Több #hashtag, nagyobb interakció. Az „Instán” 30-at is hozzáadhatsz!
- Szűrő nem alkalmazása a legjobb szűrő. Jobban teljesítenek a képek, amikhez nem adsz hozzá.
- A kevésbé telített színű fotók több like-ot és hozzászólást kapnak.
- Azok a képek, melyeken arcok is szerepelnek, magasabb interakciót váltanak ki.
- Minél élénkebb a fotó, annál jobb.
- A világosabb fotók nagyobb aktivitásra tartanak számot.
- Szórakoztató legyen a tartalom! Ne csak a terméket, vagy szolgáltatást mutasd be 🙂
- A sportban jól működnek a „színfalak mögötti” fotók.
- Külföldi sportszervezetek tapasztalatai alapján szintén magas interakciót váltanak ki a régies „vintage” képek.
Forrás: Marketingmorzsák, HubSpot
1 hozzászólás
Pingback: Így Instagramozz! - MIP Management