Néhány héten belül az összes európai bajnokság kezdetét veszi, a Bajnokok Ligája és az Európa Liga selejtezői pedig már javában tartanak. Ha új szezon, akkor pedig új mezek, új támogatók. Két részes sorozatomban a TOP klubok és bajnokságok dressztámogatói bevételei mellett, a legkreatívabb mezmegoldásokat is bemutatom. Hajtás után jöjjenek az előttünk álló szezon legkülönlegesebb dresszei.
A Serie A csapatai idén igazán kitettek magukért. Talán a Sampdoriáé lesz a szezon legérdekesebb dressze. A genovai egyesület a Kappa helyett idén a spanyol Joma gyártóval készíti a szerelését. A letisztult, ikonikus megjelenés mellet egy egészen extra újítással álltak elő, ugyanis a csapat meze zenél. Az új garnitúrából 350 darab zenélő mezt adtak ki. A rendszer pofonegyszerű: a dresszen található klubcímert megnyomva felcsendül a klub indulója, amelyet a játékosok énekeltek fel a szurkolók számára.
Róma piros és égszínkék mezes szurkolói is biztosan bevásárolnak az új mezekből, hiszen mindkét együttes különleges felsőben fog pályára lépni a 2015/2016-os szezonban. A Lazio idegenbeli dresszén egy stilizált sas lesz látható a kék eget jelképező alapszínen. A Macron tervezői a 115 évvel ezelőtti SS Lazio meznek állítanak emléket ezzel a felsővel. Talán csak a BL-csoport szereplés esetén belépő szponzor ronthatja el ezt a gyönyörű szerelést.
A Nike tervezőit az idei AS Roma mezének készítésekor a 2000 évvel ezelőtt készült római harcosok páncélja inspirálta. Az idegenbeli, fehér dressz elülső részére Róma történelmi városmagjának térképe került fel. A grafika visszafogott, szürke árnyalattal készült, csak közelről felismerhető. A térkép a klub játékosainak és szurkolóinak a város kapcsán érzett büszkeségét jelképezi. Méltó felszerelés a modernkori, római gladiátor, Totti – várhatóan – utolsó szezonjának.
Idén a Torino drukkerek sem maradnak különleges felszerelés nélkül. Csapatuk harmadik számú mezén a klub jelképének számító bikát az egyesület történetének legendás játékosainak nevéből rajzolták ki. A felsorolásban többek között a „Grande Torino” elnevezésű, zsinórban ötszörös olasz bajnokcsapat kiemelkedő játékosainak a neve is megtalálható. Az idősebb generáció mellett a fiatal szurkolókra is gondoltak, hiszen a csapat mindhárom felszerelésének belső nyaki részén szerepel a #SempreForzaToro hashtag.
Angliában talán a Manchester City idegenbeli meze a legkülönlegesebb. A Nike tervezői úgy készítették el a felsőt, hogy a két karjára a fantasztikus égi jelenség, a kék hold designja került. A City mellett egyébként a brazil SC Internacional dresszét is hasonló technikával tervezte a Nike. Náluk ugyanis az idegenbeli mezen egy piros csík fut végig, ahol a kék hold lenyomata helyette, a város ikonikus része a „Ruas de Fogo” [Tűz utcái] jelképe jelenik meg. Ez az a rész, ahol a szurkolók a csapat buszát szokták várni a mérkőzések utáni ünneplésen.
Itthon talán a Ferencváros meze az, ami a leginkább kiemelhető. A zöld-fehérek dresszeit is gyártó Nike minden egyes meze átlagosan 18 újrafeldolgozott műanyag palackot tartalmaz. A rövidnadrág anyaga száz, a spotszár pedig 78 százalékban újrafeldolgozott poliészterből készül. A sportszergyártó 2010 óta csaknem kétmilliárd ilyen palackot használt fel a mezek gyártáshoz. Ennyi palack kb 3.500 futballpályát borítana be.
Végignézve a csapatok szereléseit, elmondhatjuk, hogy a legtöbben a letisztult, egyszerű vonalvezetést tartották szem előtt a mezek elkészítésekor. Valamint érdekes, hogy a sportszergyártói támogatások az idei évre igen csak felborultak, hiszen több olasz csapat mellett a mostani szezontól például a Manchester United, a Porto, vagy 20 év után a PSV Eindhoven is más sportszergyártó szerelésében lép pályára.
A Mezeket fel! első részében azt mutattam be, hogy mekkora szponzorpénzek forognak az öt európai TOP ligában.
Forrás: Il Nostri calcio blog, footyheadlines.com