A magyar labdarúgó klubok közösségi média használatáról írtam nemrég, de érdemes megnézni a külföldi adatokat is. Jöjjön néhány érdekes statisztika a nagyvilágból!
Először nézzük meg, hogyan változott az európai TOP 20 labdarúgó csapat Facebook rajongóinak száma az elmúlt 5 évben. Az élen anno is az FC Barcelona állt és jelenleg is ők vezetik a rangsort, több mint tízszeresére növelve a követők számát az említett időszakban. A harmadik helyről másodikra lépett elő a Real Madrid, helyet cserélve a Manchester Uniteddel. Utóbbiaknál is hasonló nagyságrendű növekedés figyelhető meg. Érdekesség, hogy a Ferencváros anno 18 ezer követővel rendelkezett, jelenleg pedig 190 ezernél tartanak, tehát náluk is közel azonos az emelkedés üteme. A táblázatból még egy különlegesség: a Galatasaray korán ért el több milliós tábort, de azóta nem tudták a fenti mértékben növelni. Természetesen ez összefüggésben van a csapatok teljesítményével és globális népszerűségével is.
Egy nagyon érdekes adat következik. Melyik kontinensen melyik országból érkezik a legtöbb rajongó a top labdarúgó klubokra. Látható, hogy Ázsia kiemelkedik, azon belül is Indonézia. Nem véletlen fordítanak kiemelt figyelmet erre a területre a legnagyobb csapatok.
Bár nem csak Facebook jelenléttel rendelkeznek a klubok, még mindig ez a platform vezet magasan, ezen keresztül érik el a szurkolóik legnagyobb részét. Itt is érdemes megfigyelni az ázsiai piacok jelentőségét. A SinaWeibo, ami Kína legnépszerűbb mikroblogja, magasabb arányt ért el, mint a világ legnagyobb videómegosztó oldala, a YouTube.
Végül még egy izgalmas táblázat külön a Premiere League csapatairól. A Manchester United kiemelkedik a mezőnyből és a növekedés üteme is náluk a leggyorsabb. Itt is megfigyelhető, hogy a legjobb csapatok a külföldi piacokra való tekintettel szinte minden létező közösségi oldalon megjelennek. De a kisebb klubok is kivétel nélkül megtalálhatóak az Instagramon, a LinkedInen és a Vine-on is.
Kíváncsian várjuk, itthon hogyan alakulnak a jövőben az adatok.
Forrás: Sport Results