Az Euroleague sokat tanult az NBA-től a sorozata tengerentúli népszerűsítésében és először a történelem során idén elérte, hogy két európai csapat az USA területén vívjon felkészülési mérkőzést.
Több csapatsportnál is megszokott, hogy a bajnokságra való ráhangolódásként kontinensek között utazgatnak a topklubok, hogy felkészülési mérkőzéseket játsszanak. Az előszezonban a neves európai labdarúgó csapatok szívesen mennek Ázsiába és az Egyesült Államokba, mert mindkettő nagy és gazdaságilag erős piac. Ráadásul jót tesz a klubok népszerűségének, ugyanis sok rajongót lehet szerezni, mert a Manchester United, a Barcelona, vagy a Juventus magasabb színvonalat képvisel a helyi bajnokságok élmezőnyénél.
A kosárlabdában éppen fordított a helyzet, az NBA jelenti a csúcsok csúcsát, ezért az amerikai csapatok globális turnéja az igazán jól eladható. Az NBA már régen felismerte az ebben rejlő üzleti potenciált és 1978 óta rendez előmeccseket az Egyesült Államokon kívül. Eleinte többnyire Európára és Kínára fókuszáltak, de az utóbbi években Dél-Amerikára, Afrikára és a világ többi részére is kiterjesztették a bemutatókat.
Európában az Euroleague számít a kosárlabda legmagasabb szintű sorozatának. A liga szervezői ügyesen átvették az amerikai mintát: 2009 óta az Euroleague American Tour keretében minden évben küldenek csapatot az Egyesült Államokba, hogy NBA-alakulatokkal mérjék össze tudásukat és népszerűsítsék az Euroleague sorozatot. Idén októberben pedig először lesz olyan alkalom, hogy két európai csapat játszik felkészülési mérkőzést az USA-ban. Az Euro Classic néven beharangozott eseményen a Maccabi Tel Aviv az Armani Milannal méri össze az erejét Chicagóban.
Az Euroleague az amerikai túra mellett Ázsiába is ellátogat, továbbá különböző interkontinentális kupákon is részt vesznek a csapatai. Ha egy térképen jelenítjük meg az Eurolegaue World Tour valamennyi állomását, beleértve az NBA Global Games európai meccseit, jól látszik, hogy az Euroleague az egész világra kiterjedően népszerűsíti a sorozatot és a sportág szeretetét, kiszolgálva a szurkolók, a szponzorok és a média igényeit is.
Forrás: eurolegaue.net