A Facebook mára szinte megkerülhetetlen kommunikációs csatornává vált. Világszerte 1,3 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik és minden második magyar is regisztrált már. Összegyűjtöttünk néhány tippet sportszervezetek számára, hogy hogyan érdemes használni.
0. Mi a célod vele?
Mielőtt elkezdenéd használni a Facebookot, mondván már mindenki jelen van, gondold át mi a célod vele, és rendelkezésre állnak-e a szükséges erőforrások.
1. Ne profilt, oldalt hozz létre!
A Facebook szabályzata szerint üzleti célra oldalt kell létrehozni. Bár profillal könnyebb rajongókat gyűjteni és közvetlen kommunikálni velük, de csak 5000 ismerős engedélyezett és egyesével vissza is kéne igazolni őket.
2. Figyelj oda a névválasztásra!
Egy korábbi bejegyzésemben már boncolgattam, 200 like felett már csak egyszer lehet nevet változtatni, azt is csak a Facebook külön engedélyével. Ha a névadó szponzort is beleírnád, mint az MKB Veszprém, vagy a Győri Audi ETO, később bajban lehetsz.
3. Állítsd be jól az oldal szerepeket!
Adminisztrátor, szerkesztő, moderátor, hirdető és elemző opciók közül válogathatsz. Az oldal esetleges átadásánál is légy résen! Az MTK labdarúgó csapatával esett meg, hogy saját oldalukon kritizálták az edzőt. Mint kiderült, egy korábbi munkatársnak meghagyták a szerkesztői jogát és még tudott a csapat nevében kommunikálni.
4. Legyél aktív!
Ne csak a mérkőzés, vagy verseny idejében posztolj, hanem a holtidőszakra is tervezd meg a kommunikációdat, hogy fenntartsd az érdeklődést.
5. Engedj bepillantást a színfalak mögé!
A webkettőnek köszönhetően a sportolók, klubok biztonságos csatornán tarthatják a kapcsolatot a szurkolókkal, megoszthatnak különböző információkat, multimédia tartalmakat valós időben, így bepillantás nyerhető a színfalak mögé, megközelíthetőbbé, emberibbé válnak. Ez pedig végső soron eladhatóbbá, piacképesebbé teheti őket. Ossz meg például egy képet az öltözőből félidőben!
6. Vond be a szurkolókat!
A közösségi médiának köszönhetően gyorsan választ kaphatunk a szurkolóktól, csökkenhet a marketingkutatás költsége. Érdemes kikérni a véleményüket. A Ferencváros labdarúgócsapata például nem így tett, amikor bemutatták az új kabalaállatot. Csak azt kérdezték meg a szurkolóktól, hogy lecserélnék-e, de a tervezésbe már nem vonták be őket. Egy tervezős játék, vagy egy szavazás magas pozitív aktivitást hozhatott volna, helyette azonban negatívvá vált, érdemes megnézni a hozzászólásokat.
7. Megfelelő időben posztolj!
A Facebook oldal statisztikája megmutatja, mikor vannak legtöbben online a követőid közül. Használd ki ezt az időszakot a magasabb elérésre!
8. Szervezz nyereményjátékot!
A nyereményjáték szervezése minden eddiginél könnyebb, a megosztás viszont továbbra sem lehet feltétele a részvételnek. Figyelj a részletekre is! A MAC jégkorong csapata például képfeltöltésre biztatta a követőket a játék során, csak éppen elfelejtették, hogy ezt a lehetőséget letiltották az oldalukon.
9. Hirdess!
A Facebook hírfolyamában hirdetés nélkül csak a posztok átlagosan 2-6%-a jelenik meg. Schobert Norberttel ellentétben tudomásul kell venni, hogy rendszeresen fizetni kell, ha ki szeretnéd használni a Facebook szolgáltatásait.
10. Integráld!
Kösd össze a többi online és offline kommunikációs csatornáddal is a Facebook oldaladat. Ágyazd be a honlapodba, add meg a linkjét a YouTube csatornádon, tedd rá a névjegykártyádra is!
+1 A Facebook nem egyenlő az online kommunikációval
Használj több csatornát egyszerre, hogy hatékonyabb legyél. Építs adatbázist és küldj rendszeresen hírlevelet is!
2 hozzászólás
Pingback: 10 Facebook tipp sportszervezetek számára - MIP Management
Pingback: M4 Sport Facebook esettanulmány | sportsmarketing.hu