labdarúgás, Sportmarketing — 2015/07/01 at 11:50

Ismét robbantott a Nike: az AS Roma új idegenbeli mezén az olasz főváros történelmi térképének vonásai láthatóak!

by

A 2010/2011-es labdarúgó szezontól számítva feltűnt számomra, hogy a vezető amerikai sportszergyártó egyre kevésbé tartja meg az általa szponzorált klubokat.

Hivatalos szponzorációs szerződést egyre kevesebb csapattal köt, az addig meglevőek közül korábban meghatározóakat ’szélnek enged’. Erre példaként szolgál a Borussia Dortmund, az FC Arsenal és 2015 nyarától már a Manchester United FC és a Juventus FC is. Emellett kisebb csapatokkal kötött 2-3 szezont felölelő megállapodást (Aston Villa FC, Everton FC, Fulham FC stb.). Mi lehet az oka ennek? – többször is körüljártam ezt a kérdéskört, mire egy éve kezdtem sejteni a Nike stratégiai irányának lényegét.

Nike AS Roma

Az amerikaiak nem pusztán a szignójukat szeretnék elhelyezni az általuk szponzorált csapatok viseletein. Az üzletnél sokkal mélyebbre akarnak menni; az emóciókra kívánnak építkezni: történelemre, tradíciókra, szenvedélyre. Oda mennek, ahol ez adott és ahol emellé innovatív közeg párosul a klubvezetőség személyében.

Az FC Barcelona csapata a katalán identitás miatt megkérdőjelezhetetlen, hogy ebbe a kategóriába tartozik. De ugyanígy említhetem a lokálpatrióta közösségek közül kiemelkedő klubokat, így a Paris Saint-Germain, a Hertha Berlin, vagy a Manchester City csapatait – nem beszélve a hazai fronton egyedüli hivatalos partnerről, a Ferencvárosi TC-ről. És ehhez társul most az évezredes történelemre visszatekintő AS Roma, aki kőkeményen építi brandjét az olasz fővárosban, Európában és globálisan egyaránt.

A Nike tudatosan épít a labdarúgásban fellelhető emocionális alapokra, ezért kizárólag Európa legszenvedélyesebb közösségeire épült klubokkal ’lép frigyre’.

A Nike tudatosan épít a labdarúgásban fellelhető emocionális alapokra, ezért kizárólag Európa legszenvedélyesebb közösségeire épült klubokkal ’lép frigyre’.

Fenti gondolataim több évnyi, folyamatos megfigyelés révén, empirikus úton jöttek létre. Elképzelhető, hogy ezek mindössze kósza sejtésként hangzanak.

Ha így tűnne, akkor ebben az esetben szeretnék rácáfolni a ’Farkasok’ új viseletének bemutatásával. Íme:

Az AS Roma brandje kiváló alapot biztosít a sportszergyártók számára.

Az AS Roma brandje kiváló alapot biztosít a sportszergyártók számára.

Földünkön néhány dolog nagyjából garantált. A fű zöld, a víz nedves és az AS Roma mezei pedig mindig ’nagyon ott vannak’.

Az AS Roma mai napon bemutatott új, 2015/2016-os szezonra készült idegenbeli mezével a Nike ismételten nagyot alkotott. Az amerikai sportszergyártónak köszönhetően a Farkasok felsőjébe beágyazva egy klasszikus kialakítást láthatunk, amelyen a város egyedülálló térképe szerepel.

Fantasztikus tervezés, amely nem csak design munkálatokból, de a szurkolói lojalitás erősítéséből is kiváló.

Fantasztikus tervezés, amely nem csak design munkálatokból, de a szurkolói lojalitás erősítéséből is kiváló.

Íme egy részlet a klub közleményéből: “Az új Nike mezt úgy tervezték, hogy erősítse az AS Roma iránt érzett büszkeségét, így a játékosok, valamint a szurkolók egyúttal képviselhetik az olasz fővárost és kifejezhetik annak egyedülálló szellemét.”

“A fehér mez eleje összességében egy finom grafikai elemet tartalmaz: Róma építészeti csodái, utcái és legrégebbi kerületei láthatóak felülnézetből.”

“Az idegenbeli mez egyúttal ünnepli és megszilárdítja azt a mély köteléket, amely az évezredes múltra visszatekintő város és a klub között kötődött.”

Az AS Roma új idegenbeli viseletének minden részlete kidolgozott, így erősítve a büszkeséget a római játékosokban és szurkolókban egyaránt.

Az AS Roma új idegenbeli viseletének minden részlete kidolgozott, így erősítve a büszkeséget a római játékosokban és szurkolókban egyaránt.

Forrás: thesportbible.com

One Comment

  1. Pingback: Mezeket fel! – kreatív mezmegoldások a 2015/2016-os szezonban | sportsmarketing.hu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Szurkolói klubkártyák
Szurkolói kártya: kötelezettség helyett lehetőség

A Magyar Labdarúgó Szövetség [MLSZ] fontos módosítást hozott a szurkolói kártyákra vonatkozóan. A szövetség mostantól a szurkolói kártya használatát nem...

Close