Wimbledon awaits! Június 29-én kezdetét veszi a füves pályás szezon legfontosabb tornája, az év harmadik Grand Slam versenye. Idén a torna marketingesei szintén jó néhány újítással készülnek, hogy még nagyobb élményt nyújtsanak a tenisz rajongóknak. Annak ellenére, hogy a verseny törekszik a hagyományos, elegáns és visszafogott imázs megőrzésére, az új technológia eszközök használatával igyekszik növelni a márkaélményt a szurkolókban.
Előzmények
A torna marketingesei 2013 óta a Wimbledon awaits nevezetű kampánnyal vezetik fel a tornát, ami egyben ráhangolódásként is szolgál. AZ első kampány 2013-ban akkora sikert aratott, hogy azóta hagyomány lett belőle. A Wimbledon awaits kampány tartalmaz offline és digitális kommunikációs elemeket is, amivel a céljuk, hogy egy integrált márkaélményt nyújtsanak a szurkolóknak, attól a pillanattól kezdve, hogy leszállnak a Wimbledon vagy Southfields megállónál a metróról. A kampány célja, hogy átadják Wimbledon különleges érzését, a márka mondanivalóját, és egy különálló világba kalauzolják az odalátogatókat, ezáltal növelve bennük a márkahűséget és a tornával való kapcsolatukat.
A szervezők átalakították a metrómegállókat teniszpályákká, valamint a metrómegállótól vezető úton különböző óriásplakátok, panelek, displayek és egyéb outdoor eszközök fogadják a szurkolókat. Ezeken Wimbledon értékei és üzenetei jelennek meg, mint például a Perfection awaits, Tradition awaits, vagy Trophy awaits. Továbbá a szervezők egy 20 méter hosszúságú területet is kialakítottak ahol nagy, drámai és történelmi pillanatokat megjelenítő képek találhatóak, segítve felidézni a szurkolókban az élményeket miközben jegyet vásárolnak. Az offline rész mellett természetesen az online és a közösségi média részre is nagy hangsúlyt fektettek. Idén is sajtát iPad és iPhone alkalmazást indítottak a tornának.
A torna a digitális eszközök bevezetésével és új technológiák használásával igyekszik naprakész és modern maradni amellett, hogy megőrzik a torna nagy múltra tekintető hagyományait. 2012-ben egy teljesen új weboldalt készítettek, 2013-ban jött az iPad alkalmazás, majd 2014-ben az iPhone alkalmazás.
Digitális Wimbledon
Amellett, hogy az Wimbledon awaits kampány idén is nyomon érhető a tornára való hangolódásban, a digitális megoldások és eszközök még inkább teret nyernek a szurkolói élmény növelésében. Olyan eszközöket kívánnak latba vetni a meglévők mellett, mint az iBeacon, az IBM Watson, a Periscope és a Snapchat, amik segítik építeni a kapcsolatot a szurkolókkal.
A torna felvezetéseként a közösségi médiában osztanak meg különböző érdekes, Wimbledonra jellemző képeket a #WimbledonAwaits hashtag használatával. A tornát megelőző 20. naptól kezdve minden nap van egy kép, ami azt jelzi, hogy hány nap van még hátra a verseny kezdetéig. Ezek a képek korábbi bajnokokat, nagy momentumokat és Wimbledonra jellemző sajátosságokat ábrázolnak, amik már beépültek a márka imázsába.
A Pinteresten egy külön Wimbledon Awaits 2015 mappát hoztak létre, amibe többnyire csak a visszaszámolós képeket töltik fel. A Twitter és Facebook párhuzamosan fut egymás mellett, ott a visszaszámolós képek mellett egy-egy érdekes pillanatot is megosztanak a rajongókkal a kulisszák mögül, hogy átadják a Wimbledon érzést nekik. Kétségünk se legyen afelől, hogy a tavalyihoz, valamint a 2013-as outdoor installációkhoz hasonlóval is készülnek a szervezők. A #WimbledonAwaits hashtag és szlogen egészen biztosan elkísér majd minket végig az idei torna során is.
Nézzük, hogy idén milyen újdonságokkal készülnek a verseny marketingesei, hogy maradandó élményt nyújtsanak a szurkolóknak. Ahogy korábban említettem, többféle új eszközt, és platformot fognak használni. Az egyik újítás a Periscope nevű élő közvetítő alkalmazás használata, ami azt az élményt nyújtja, hogy a használója szemszögéből láthatjuk a történéseket. Alexandra Willis, Wimbledon digitális vezetőjének elmondása alapján egyelőre csak tesztelik a Periscope-ot, ugyanis Wimbledonban a pálya mellett tilos telefont, vagy tabletet felemelni, és ezzel zavarni másokat. Valószínűleg alkalmazni fognak külön embereket erre, akik majd élőben közvetítik az eseményeket, azonban egyelőre még a közvetítés minősége is kérdéses.
A következő újdonság az iBeacon alkalmazás használata, ami abszolút a rajongók kényelmét igyekszik elősegíteni. Az alkalmazás arra való, hogy személyre, helyre és időre szabott üzentet tudjunk küldeni a használóinak. Jelen esetben a szervezők arra fogják használni, hogy akik a Southfields vagy Wimbledon metró megállótól akarják megközelíteni a tornát, annak üzenetet küldenek, hogy merre nincsen sor és hol tudnak a legkönnyebben bejutni a helyszínre.
A harmadik újítás, amit a torna szervezői bevetettek az IBM Watson alkalmazás, ami 1877-re visszamenőleg átböngészi a torna archív tartalmait, és digitális formában hozza őket vissza. A céljuk ezzel egyfajta „nyúlüreg” élmény megteremtetése, hogy a szurkolókat egy más világba szippantsák vissza, ha felmennek a weboldalra agy az alkalmazásra. A program segítségével a szervezők olyan régi képeket, felvételeket, emlékeket tehetnek közzé, amit lehet a szurkolók többsége még át sem élt.
És végül a Snapchatet is bevetették a szervezők, amire külön tartalmat készítenek majd a torna során, és a Snapchat használókat is arra buzdítják, hogy osszák meg a képekeit, a különböző tartalmaikat Snapchat beszélgetésben. Az előbb felsorolt eszközök, mint az iBeacon, a Periscope vagy a Snapchat arra lesz alkalmas, hogy azonnal, élő kommunikációt folytassanak a szurkolókkal.
Természetesen a „klasszikus” közösségi média eszközök is megmaradnak, két kiemelt kampány fog futni a torna ideje alatt. A Facebookon egy #TakeYourSeat kampánnyal találkozhtaunk majd: ha a rajongók ezzel a hashtaggel osztanak meg egy képet, akkor az kikerül a Henman dombon található óriási, digitális kivetítőre. A Twitteren a torna ideje alatt, ha valaki beírja a feltett tartalma utána, hogy #Wimbledon akkor automatikusan egy ikon fog megjelenni a tartalom mellett. Kezdetben például csak eper&tejszínhab, aztán a torna vége felé már egy kupa lesz látható ezen tartalmak mellett. Az újítások mellett a tavaly és tavalyelőtt elkészített iPhone és iPad applikáció is működik, ahol számos információt találunk meg a versenyről, és nyomon tudjuk követni a torna eseményeit, eredményeit. Az applikációba egy élő blogot is beépítettek, ami még személyesebbé teszi a történéseket.
Annak ellenére, hogy továbbra is a weboldal lesz az első számú platform, a közösségi média új fókuszba került Wimbledonban. Az új eszközök használata azért is érdekes, mert egy másik közönség figyelmét tudják vele felhívni, egy másik közönségnek, leginkább a fiataloknak tudják az új technológia segítségével vonzóvá tenni a tornát. Azt gondolom, hogy ezekkel az újításokkal, és a klasszikusnak számító outdoor megoldásokkal Wimbledon mintapéldája lehet annak, hogyan kell átadni egy integrált és átfogó márkaélményt a szurkolóknak. Tehát hétfőtől Wimbledon! Quiet please…!
forrás: lbbonline.com, campaignlive.co.uk, agencyspace.co.uk, pinterest.com, facebook.com/Wimbledon, twitter.com/Wimbledon, wimbledon.com, thedrum.com
1 hozzászólás
Pingback: Wimbledon a szponzorok szemével | sportsmarketing.hu