Sport PR — 2015/06/23 at 15:14

Halle: tenisz, divat

by

A divat és a tenisz nem rossz párosítása. Az állítást igazolja a Gerry Weber Fasion Night, amit minden évben megrendeznek a hallei torna keretében.

Múlt héten vasárnap ért véget a hallei, füves pályás tenisztorna, amit a címvédő, immáron nyolcszoros bajnok svájci Roger Federer nyert meg. A döntőbe, másik résztvevőként, meglepetésre az olasz Andreas Seppi jutott be, aki nem kényszerítette különösebben nagy csatára a 33 éves legendát. Előző este még egy divatbemutatón vettek részt, na de valószínűleg nem ezért.

Gerry Weber márka

Gerry Weber márka

A hallei torna névadó szponzora a Gerry Weber divatmárka, amelyik már évek óta támogatja a füves teniszszezon egyik legmeghatározóbb eseményét. A márka a német divat egyik úttörője és számos országban találhatóak boltjai. A márka a származása, valamint a „fashion, lifestyle, experience” címszavakkal fémjelzett küldetése kapcsán jól illeszkedik a sporthoz, a tenisz támogatásához. A márkához kötődő élményt úgy próbálják meg maximálisan kiaknázni, hogy felépítettek egy stadiont, ahol különböző eseményeket, rendezvényeket tartanak a márka neve alatt. Ebben a stadionban zajlik a Gerry Weber Open is.

Gerry Weber stadion

Gerry Weber stadion

Miért illeszkedik jól ez a szponzoráció a tornához? A teniszhez, mint sportághoz amúgy is közel áll a divat, a játékosok negyedévente új, trendi szerelésben lépnek pályára. Arról nem is beszélve, hogy a teniszt anno az elitek sportjának tartották, ami alapvetően magába hordozza a divattal kapcsolatos sztereotípiákat.

Roger Federer és a 2014-es másik döntős, Aljandro Falla

Roger Federer és a 2014-es másik döntős, Aljandro Falla

2013-ban Federer Tommy Haasszal

2013-ban Federer Tommy Haasszal

Az együttműködés, a döntő előtti divatbemutatóval, jó példája annak, hogy a szponzoráció ma már több annál, hogy kirakjuk a márka nevét a pálya mellé és adunk jó sok pénzt, hogy megjelenhessünk. Napjainkban már szerintem a szponzoráció arról szól, hogyan tudunk aktívan hozzájárulni a sikerhez, jelen esetben a nézők szórakoztatásához. A Gerry Weber márkával együttműködve a hallei torna szervezői jók kis PR-eseményt hoztak létre a divatbemutatóval, valamint azzal, hogy a férfi egyes és páros döntő résztvevőit is meghívták az eseményre, ezzel külön csemegét szolgáltatva a sajtó részére. Volt élőzene, tánc, étel nyolc különböző országból, ital és úgy tűnik mindenki jól érezte magát. Roger Federer és Andreas Seppi is úgy nyilatkozott, hogy: „egy kiváló hét volt, fantasztikus meccsekkel és lenyűgöző szórakoztatással”. Federer már többször nyilatkozta, hogy számára fontos a divat, úgyhogy elhihetjük neki, hogy jól érezte magát.

2015 döntősei, Federer és Seppi

2015 döntősei, Federer és Seppi

Miért is fontos, hogy ilyen események, márka aktiválás legyenek egy tenisz torna kapcsán? Egyrészt jó sok sajtómegjelenést von maga után, főleg ha ott van egy Federer kaliberű játékos is, amik növelik a Gerry Weber márka népszerűségét és javítják a torna megítélést. Továbbá ha a játékosok jól érzik magukat, akkor szívesen jönnek majd visszajövőre, és ha olyan játékosok, mint Federer minden évben itt játszanak, az nagyon is jövedelmező a tornának és emeli az értékét.

Fashion-Night-Scheck_Vierzigtausend-Roger-Federer-Foundation

2013-ban Ralf Weber, a torna igazgatója 40.000 €-t adományozott Federer alapítványának

forrás: atpworldtour.com, gerryweber-open.de, gerryweber.com

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2015.06.23.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close