Az Under Armour a Bosszúállókkal küzd tovább. Az amerikai márka komolyan gondolja, hogy fő kihívója akar lenni legnagyobb hazai, és európai riválisának a Nike-nak, és az adidasnak, amihez nem kisebb hősöket hívott segítségül, mint a Bosszúállókat.
Az Under Armour Amerikában egy nagyon népszerű sportszer márka, azonban Európában kevésbé ismert, ami érthető az Adidas német származása miatt, valamint a Nike töretlen népszerűsége kapcsán. A Statista.com kimutatásai alapján az Under Armour az ötödik legértékesebb sportmárka, a maga 4,1 milliárd dolláros értékével. Olyan márkák előzik meg, mint az Sky Sport, Adidas, ESPN vagy éppen az első helyezett Nike.
Úgy tűnik, hogy az Under Armour kész arra, hogy felvegye a versenyt a két nagy óriással, ugyanis nemrég kötött együttműködési megállapodásokat néhány népszerű és kedvelt sportolóval. Többek között Jordan Speith Masters győztes golfozóval, Tom Brady amerikaifocistával, Andy Murray teniszezővel, valamint a Tottenham Hotspur csapatának is ők a mezszponzorai. Magyar sportolók közül többek között a Kovács Katalin, és Janics Natasa támogatói. Ezen együttműködésekkel a márka értékét, és népszerűségét akarják növelni, és vonzóbbá tenni az Under Armour termékeket a fogyasztók szemében.
De, hogy is jönnek ide a Bosszúállók? 2015. május 1-jén mutatták Amerikában a Bosszúállók második részét, az Ultron korát, ami minden idők egyik legnagyobb bemutató hétvégi bevételét hozta, a maga 187,8 millió dollárjával. Amiben Amerikai kapitány, Vasember, Fekete Özvegy, Sólyomszem vagy éppen Thor speciális kialakítású Under Armour ruhákat viseltek. De miért is érdekes ez? Miért éri meg egy sportszer márkának támogatni egy szuperhősös szuperfilmet, amiben egy nagydarab zöld ember agyoncsépel mindenkit? Azt gondolom, hogy erre a kérdésre remek választ ad a márka küldetése, ami így hangzik: „Szenvedélyen, innováción, és jobb design-on keresztül, még jobbá tenni a sportolókat”. A márka célja az együttműködéssel a márkaismertségének erősítése, és az imázs formálása lehetett, azt gondolom nem is elsősorban az amerikai piacon, hanem globális, nemzetközi piacon. Az együttműködésen keresztül egyértelműen erősíteni tudták a márka innováció, és design orientáltságát.
A Marvel és az Under Armour együttműködési onnan indult, hogy a karakterek ruháit, amiben a filmben is szerepelnek, ők készítették el. Olyan technológiát, designt, és egyedi ruhatervezést használtak, ameik megfelelnek az olyan karakterek igényeinek, akik harcolnak, küzdenek. Alexandra Byrne, a film divattervezője olyan öltözetet akart a színészekre, amik melegen tartják őket, az izmaikat, amiben bármikor készen állnak a harcra. A filmben látható karakterek az Under Armour technológiájával kidolgozott, és testreszabott pólókban, és leggingszekben harcolnak a filmvásznon. Neal Goldman, az Under Armour termék designere szerint ezek a ruhadarabok olyanok, mintha a jövőből jöttek volna, mintha a Stark Industries készítette volna őket. Az alábbi videóban maguk a tervezők és a szereplők beszélnek a speciális ruhadarabokról:
A szereplők által viselt kollekciót, replikákat csak nagyon rövid ideig lehet az Under Armour weboldalán kapni, ugyanis egy pillanat alatt elkapkodták őket. Azonban az elkészített kollekció olyannyira sikeres lett, hogy márka piacra dobta az Age of Ultron szuperhőseire tervezett pólókat, Alter Ego termékkollekció néven, darabonként 60 dollárért. Ugyan nem ez volt ez első szuperhősös próbálkozása a márkának, mert már a 2013-ban piacra dobott egy Superman, és Batman póló kollekciót. Az új termékkollekciót mellett, a filmben való szereplés egy hiteles és a márkanépszerűségét erősítő termékelhelyezés [product placement] is volt, ami azt gondolom, hogy példaértékű megoldásnak tekinthető.
Miért is érdekes ez marketing vagy sportmarketing szemszögből? A sportterméknek, egy sportruházatnak ma már nem egyszerű egyedit, egyedülállót alkotni a piacon, amivel tudatosan meg tudja különböztetni magát. Az egyik legjobb mód erre egy új technológia bevezetése, ami hozzájárul a termék és a márka értékéhez, amivel egyedi lesz. Ez a márkaelőny jelen esetben remekül tükröződött a szuperhősök által viselt ruhákon a filmben. Ezt az új technológia, design adta versenyelőnyt az Under Armour nem csak a márkaértékének növelésében tudja használni, de a támogatott sportolóit, sportcsapatai igényeit is még jobban ki tudja elégíteni, akár még jobb teljesítményhez, eredmény eléréséhez tudja segíteni őket, ami a sportszer márkák egy alapvető küldetése, ami összekapcsolja őket igazán a sporttal, a sportmarketinggel. Továbbá ami külön érdekessé teszi a márkát, és ezzel kiemeli a többiek közül, hogy ilyen szinten együttműködtek egy filmes szuperprodukcióval, ami ugyanakkor nagyon jól illik a márkaimázsához és üzenetéhez.
És ha eltekintünk a profi sporttól, akár ez a szuper húzás a márka eladásait is megdobhatja: ha ezek a pólók, szerelések megfelelők voltak Amerika kapitány, Tony Stark, Thor vagy éppen Sólyomszem számára, akkor az amatőr sportolók is örömmel fogják őket viselni az edzés, sportolás során. Valljuk be, ki ne szeretne reggelenként Quicksilverként körözni a Margitszigeten, vagy éppen Hulk szerelésben edzeni az edzőteremben?
forrás: underarmour.com, gizmodo.com, time.com