Nagy várakozás előzte meg a Mayweather – Pacquiao bokszmérkőzést, ami a közösségi médiában is éreztette hatását. Az összecsapást a ringben Mayweather nyerte, de nézzük meg online hogyan is alakult kettejük csatája!
A Facebook, Twitter és Instagram profilokat vizsgálva összesítésben 21,18 millióan követik Mayweathert, míg Pacquiaot kevesebb, mint fele annyian, 9,86 millióan. A Facebookon 9,64 millió-6,77 millió az arány, a Twitteren 5,84 millió-1,89 millió, míg az Instagrammon 5,7 millió-1,2 millió. Érdekesség, hogy a Facebookon több rajongóval rendelkeznek, mint több amerikai liga, így az MLB (6,1 millió), NHL (3,72 millió) és az MLS (1,54 millió). Ha mindketten NFL játékosok lennének, Mayweather lenne a legtöbb követővel rendelkező játékos a Twitteren, míg Pacquiao a 6. helyen állna a rangsorban. A világ összes sportolóját tekintve, Mayweather az 5. legtöbb követővel rendelkezik az Instagramon.
Egy külföldi hírportál térképre vitte, hogy a Facebookon melyik országban, melyik bokszolóról beszéltek többen. A vizsgálat az április 20. és május 4. közötti összesített adatokat mutatja. A piros színnel jelölt országokban Pacquiao nyert, a kékben Mayweather, míg a szürke helyeken döntetlen az állás, vagy nem állt rendelkezésre megfelelő mennyiségű adat. Ha pusztán a képet nézzük, egyértelmű Pacquiao fölénye, globálisan egyesítve viszont „csak” 56%-44% arányban győzött.
Nemeket tekintve a férfiak valamivel többet említették a Facebookon Mayweathert (50,4%), mint ellenfelét, míg a nők többségében (53,6%) a Fülöp-szigeteki ökölvívóról beszéltek. Korosztályt vizsgálva a 25-34 évesek voltak a legaktívabbak közel 16 millió említéssel, majd a 35-44 évesek 8,4 millióval, a sor végén pedig a 13-17 évesek, akiket nem kötött le a mérkőzés, mindössze 240 ezer említés érkezett tőlük. A mérkőzés napján Pacquiaoról 13 millióan beszéltek, míg Mayweatherről 8,8 millióan.
Magyarországon hasonlóak az arányok, bár szorosabb az állás, összesítésben 53%-47% Pacquiao javára. A nőknél szintén ő nyert (50,7%), ami különbözik, hogy itthon a férfiak körében is róla beszéltek többen (51,5%). Korosztályban hazánkban is a 25-34 évesek bizonyultak a legaktívabbak 7400 említéssel, majd a 35-44 évesek 5600-al, a legvégén pedig a 13-17 évesek 165-el.
A kutatás sajnos nem tért ki rá, hogy az említések milyen kontextusban – pozitív, negatív, semleges – születtek, pedig árnyalná a képet és kíváncsiak lennénk rá.
Forrás: Forbes, gmanetwork.com