Az LA Dodgers baseball klub akcelerátor programot hirdetett meg sporthoz kötődő startupoknak. A kezdeményezéssel a szurkolói élmény növelését szeretnék elérni a csapat otthonául szolgáló Dodger Stadiumban.
Néhány éve még furcsa dolognak tűnt volna, ha egy professzionális sport klub a technológiai startup bizniszben kísérletezik, de napjainkban egyáltalán nem az. Az MLB-ben szereplő Los Angeles Dodgers példát mutat modern gondolkodásból a sportvilágnak.
Az LA Dodgers frissen meghirdetett akcelerátor programjában 10 startup vehet részt. A kiválasztott vállalatok három hónapon át együtt dolgoznak majd a csapat vezetőivel olyan megoldásokon, amelyek a szurkolói élményt növelik, vagy a hatékony létesítménymenedzsmentet támogatják. Elsősorban olyan alkalmazásokban gondolkodnak, amelyek csökkentik azt az időt, amíg a büféből vásárolt étel és ital eljut a szurkolók ülőhelyéhez, plusz információkat szolgáltatnak a helyszíni nézőknek a mobilkészülékeiken, vagy minimalizálják a stadion energiafelhasználását.
Az LA Dodgers partnere a projektben az R/GA New York-i reklámügynökség. A két szervezet közösen fektet be 20 ezer dollárt a 10 startup mindegyikébe, 6 százalék tulajdonrészért cserébe. Az LA Dodgers további 100 ezer dollárral finanszírozza a legígéretesebb startupokat újabb részesedés fejében, valamint segít újabb befektetőket és ügyfeleket találni számukra.
Forrás: losangeles.dodgers.mlb.com