kézilabda, Sportszponzoráció — 2015/04/15 at 15:53

A Pepsi váltja a Coca-Colát az NBA-ben

by

28 év együttműködés után lesz a Coca-Cola helyett a nagy rivális Pepsi az NBA partnere.

A következő szezontól kezdve a Pepsi Csoport lesz az NBA hivatalos étel- és italbeszállító partnere. A megegyezés kiterjed a női [WNBA] és a második ligára [NBA Development League], továbbá az Amerikai Kosárlabda Szövetségre [USA Basketball] is. Területileg pedig Észak-Amerikán kívül Kínában is érvényes lesz, ahol az NBA egyre komolyabb népszerűségnek örvend.

NBA-Pepsi

A Pepsi a Gatorade energiaitalon keresztül eddig is kapcsolatban állt a ligával, de az új üzletnek köszönhetően a 22 márkából – többek között Lipton, Tropicana, Doritos – álló portfóliójának több eleme is szerephez juthat. Indra Nooyi, a Pepsi ügyvezető igazgatója a Mountain Dew-t nevezte meg az NBA első számú üdítőitalának.

Indra Nooyi és Adam Silver

Annak ellenére, hogy a Coca-Cola nem hosszabbította meg az általános NBA szerződést, továbbra is elérhető lesz néhány kosárlabda-csarnokban, ugyanis létesítmények, csapatok és játékosok szponzorációját folytatják a jövőben is.

MLS Coca Cola

Érdekesség, hogy az MLS-ben [Észak-amerikai labdarúgó-bajnokság] éppen fordított szerepcsere zajlott le a napokban: itt a Coca-Cola váltja a Pepsit. Mivel az ügyet a liga marketing szerve [Soccer United Marketing] intézte, amelyik az amerikai labdarúgó válogatottat, valamint a mexikói labdarúgó válogatott egyesült államokbeli mérkőzésit is képviseli, ezért az új szerződés ezekre is érvényes.  A Pepsi az 1996-os indulása óta szolgálta az MLS-t.

Forrás: bbc.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2015.04.15.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close