28 év együttműködés után lesz a Coca-Cola helyett a nagy rivális Pepsi az NBA partnere.
A következő szezontól kezdve a Pepsi Csoport lesz az NBA hivatalos étel- és italbeszállító partnere. A megegyezés kiterjed a női [WNBA] és a második ligára [NBA Development League], továbbá az Amerikai Kosárlabda Szövetségre [USA Basketball] is. Területileg pedig Észak-Amerikán kívül Kínában is érvényes lesz, ahol az NBA egyre komolyabb népszerűségnek örvend.
A Pepsi a Gatorade energiaitalon keresztül eddig is kapcsolatban állt a ligával, de az új üzletnek köszönhetően a 22 márkából – többek között Lipton, Tropicana, Doritos – álló portfóliójának több eleme is szerephez juthat. Indra Nooyi, a Pepsi ügyvezető igazgatója a Mountain Dew-t nevezte meg az NBA első számú üdítőitalának.
Annak ellenére, hogy a Coca-Cola nem hosszabbította meg az általános NBA szerződést, továbbra is elérhető lesz néhány kosárlabda-csarnokban, ugyanis létesítmények, csapatok és játékosok szponzorációját folytatják a jövőben is.
Érdekesség, hogy az MLS-ben [Észak-amerikai labdarúgó-bajnokság] éppen fordított szerepcsere zajlott le a napokban: itt a Coca-Cola váltja a Pepsit. Mivel az ügyet a liga marketing szerve [Soccer United Marketing] intézte, amelyik az amerikai labdarúgó válogatottat, valamint a mexikói labdarúgó válogatott egyesült államokbeli mérkőzésit is képviseli, ezért az új szerződés ezekre is érvényes. A Pepsi az 1996-os indulása óta szolgálta az MLS-t.
Forrás: bbc.com