A Manchester United számára érdekesen alakul a 2015/2016-os előszezon, ugyanis az amerikai felkészülési turné alatt egyidejűleg kell viselnie a jelenlegi, illetve az új sportszergyártó mezeit.
Az indok egyszerű: a Nike szerződése július 31-én jár le, az adidasé pedig augusztus 1-én lép életbe. A pipás cég nem hajlandó szívességet tenni legnagyobb vetélytársának, hanem ragaszkodik a korábban meghatározott lejárati időhöz, ami nem mellesleg az amerikai sportszergyártó hazájában tartott előszezon végén teljesül.
Ezúttal két sportszergyártóval kezdi meg az új szezont a Manchester United.
Korábbi cikkünkben írtunk az adidas marketingtevékenységéről, amely a fogyasztók fejéből igyekszik kiverni a Nike-Manchester United imázstranszfert. Ha úgy tetszik, itt a revans, de akár tekinthetjük agresszív üzleti magatartásnak is.
A Manchester United igyekezett mindent megtenni, hogy elkerülje a kellemetlen szituációt és még a lejárati időt megelőzően kiszálljanak a korábbi megegyezésből, így biztosítva az adidas-szal kötött frigyük gondtalan indítását.
Nos, a 2002-ben aláírt, 303 millió fontos Nike és Manchester United együttműködés az utolsó 3 hónapjához érkezett. Augusztus 1-én lép életbe a német sportszergyártóval létrehozott 750 millió fontot érő deal. A Vörös Ördögök részéről ettől a naptól indul meg az adidas termékek forgalmazása.
A Nike-nál szomorúan vették tudomásul, hogy nem lesz folytatás, ráadásul ezt tetőzte a tény, hogy a legnagyobb versenytárs áll az ügy hátterében. Így hát az alkuból való idő előtti kiszállást azonnal megtagadták a manchesterieknek. Pláne úgy, hogy a csapat az Amerikai Egyesült Államokban tesz látogatást a nyáron.
A Chevrolet komoly piaci növekedést akar előidézni a Manchester United márkával.
Ha már szponzori konfrontációk léptek fel a Vörös Ördögöknél, akkor ennél a fejezetnél ki kell térnünk az elégedetlenkedő mezszponzorra, a Chevrolet-ra is. Miután a United tavaly is az USA-ban turnézott, így a General Motors-hoz tartozó márka képviselői abban reménykedtek, hogy idén Kínát veszik be a szigetországiak. És hogy ez miért lett volna fontos számukra? Komoly érvük van emellett: a Manchester United branden keresztül szerették volna növelni az ázsiai autópiaci részesedésüket.
A Vörös Ördögök nyári turnéja komoly érdekháború kirobbanásához vezethet szponzoraik részéről.
Mindenesetre a United tartja magát a korábban megbeszéltekhez, mely szerint az amerikai túrájuk a keleti parton valósul meg. Ugyanakkor nagy a nyomás a szponzori igények miatt: úgy fest, hogy ezt meg kell fejelniük három nyugati parton lejátszott mérkőzéssel.
Louis van Gaal mester ezt kevésbé nézi jó szemmel. Elképzelései között egy – tavalyival ellentétes – kevesebb utazással egybekötött turné áll, amely így játékosai számára kevesebb reklámtevékenységgel és nem mellesleg még kevesebb fáradsággal járna.
Forrás: mirror.co.uk