Magyarországon jelenleg nem felhőtlen minden csapat viszonya a szurkolókkal, elég csak a Ferencváros esetére gondolni. Pedig a kutatások azt mutatják, hogy a „wow” élmény 30-50%-al növeli a vásárlói visszatérést az átlagoshoz képest. Íme 10 egyszerű lépés, hogy a szurkolók elégedettek legyenek.
1. Válaszolj gyorsan!
Egy friss közösségi média kutatás azt találta, hogy a felhasználók 1 órán belül választ várnak a webkettes platformokon. Ez mérkőzésnapon még alacsonyabb lehet, figyeljünk erre!
2. Kövesd nyomon!
Ez a legegyszerűbb mód az elégedett vásárlókhoz. Ha valaki például Twitteren kiírja, hogy megy a mérkőzésre, kérdezzünk rá később hogy tetszett neki, minden rendben volt-e.
3. Mutasd meg, hogy értékeled a visszajelzést!
Ha egy szurkoló véleményt formál, ötletet ír, hogyan fejleszthetnénk például a mérkőzésnapi élményt, vegyük fel vele a kapcsolatot, értékeljük hozzászólását! Adjuk meg neki azt az érzést, hogy bármikor el tud érni minket, kommunikálhat velünk!
4. Ünnepeld meg a teljesítményt!
Ha egy szurkoló elért valamilyen ünneplésre méltó dolgot, ünnepeljünk vele! 100. alkalommal váltott belépőt a mérkőzésünkre? Születésnapja van? Említsük meg a közösségi felületeinken, köszöntsük fel a mérkőzés szünetében!
5. Legyél személyes!
A szurkoló ne azt érezze, hogy egy az ezerből! Amikor írunk, vagy válaszolunk neki például a Facebookon, szólítsuk a nevén!
6. Tűnj ki minden nap!
Minden kétséget kizáróan a mérkőzésnap a legelfoglaltabb nap, de a szurkolók érezzék, hogy nem csak aznap teszünk meg mindent értük! Legyen minden nap kiemelt!
7. Mondj köszönetet!
Nagyon egyszerű, a szurkolókat mégis leveszi a lábáról egy egyszerű köszönöm! Eljött a mérkőzésünkre és bejelentkezett a Facebookon? Köszönjük meg neki!
8. Küldj egy levelet!
Lejárt a bérlete a szurkolónak? Egy szimpla email helyett küldjünk postai kézzel írt levelet neki. Köszönjük meg neki itt is, hogy hétről-hétre kilátogat. Így személyes is és ki is tűnik a tömegből. Emellett biztosan megjegyzi és ereklyévé válik a levél.
9. Szervezz szurkolói rendezvényeket!
Adj bepillantást a színfalak mögé! A minőségi személyes időtöltés a szurkolókkal a legjobb módja az erős kapcsolatok kialakításának és hogy megtudd, hogyan fejleszd tovább a szurkolói élményt.
10. Lepj meg egy szurkolót!
Adj az egyik szurkolónak exkluzív élményt és történetet, amit aztán elmesélhet minden ismerősének. Például kézbesítse a megvásárolt jegyet neki személyesen a csapat, vagy egy játékos.
A fent említett lehetőségek időt, energiát igényelnek? Igen! Mégis egészen biztos vagyok benne, hogy megtérülnek. Ha pedig kevés az időnk és a kapacitásunk, a „kevesebb, néha több” elv alapján cselekedjünk.
Te milyen tippeket adnál még a szurkolói elégedettség növelésére?
Forrás: theuksportsnetwork.com