Sportmarketing, többféle sportág — 2015/04/09 at 09:16

10 egyszerű lépés, hogy a szurkolóid elégedettek legyenek

by

Magyarországon jelenleg nem felhőtlen minden csapat viszonya a szurkolókkal, elég csak a Ferencváros esetére gondolni. Pedig a kutatások azt mutatják, hogy a “wow” élmény 30-50%-al növeli a vásárlói visszatérést az átlagoshoz képest. Íme 10 egyszerű lépés, hogy a szurkolók elégedettek legyenek.

1. Válaszolj gyorsan!

Egy friss közösségi média kutatás azt találta, hogy a felhasználók 1 órán belül választ várnak a webkettes platformokon. Ez mérkőzésnapon még alacsonyabb lehet, figyeljünk erre!

2. Kövesd nyomon!

Ez a legegyszerűbb mód az elégedett vásárlókhoz. Ha valaki például Twitteren kiírja, hogy megy a mérkőzésre, kérdezzünk rá később hogy tetszett neki, minden rendben volt-e.

Mondj köszönetet!

3. Mutasd meg, hogy értékeled a visszajelzést!

Ha egy szurkoló véleményt formál, ötletet ír, hogyan fejleszthetnénk például a mérkőzésnapi élményt, vegyük fel vele a kapcsolatot, értékeljük hozzászólását! Adjuk meg neki azt az érzést, hogy bármikor el tud érni minket, kommunikálhat velünk!

4. Ünnepeld meg a teljesítményt!

Ha egy szurkoló elért valamilyen ünneplésre méltó dolgot, ünnepeljünk vele! 100. alkalommal váltott belépőt a mérkőzésünkre? Születésnapja van? Említsük meg a közösségi felületeinken, köszöntsük fel a mérkőzés szünetében!

5. Legyél személyes!

A szurkoló ne azt érezze, hogy egy az ezerből! Amikor írunk, vagy válaszolunk neki például a Facebookon, szólítsuk a nevén!

6. Tűnj ki minden nap!

Minden kétséget kizáróan a mérkőzésnap a legelfoglaltabb nap, de a szurkolók érezzék, hogy nem csak aznap teszünk meg mindent értük! Legyen minden nap kiemelt!

7. Mondj köszönetet!

Nagyon egyszerű, a szurkolókat mégis leveszi a lábáról egy egyszerű köszönöm! Eljött a mérkőzésünkre és bejelentkezett a Facebookon? Köszönjük meg neki!

8. Küldj egy levelet! 

Lejárt a bérlete a szurkolónak? Egy szimpla email helyett küldjünk postai kézzel írt levelet neki. Köszönjük meg neki itt is, hogy hétről-hétre kilátogat. Így személyes is és ki is tűnik a tömegből. Emellett biztosan megjegyzi és ereklyévé válik a levél.

9. Szervezz szurkolói rendezvényeket!

Adj bepillantást a színfalak mögé! A minőségi személyes időtöltés a szurkolókkal a legjobb módja az erős kapcsolatok kialakításának és hogy megtudd, hogyan fejleszd tovább a szurkolói élményt.

Szurkolói élmény

10. Lepj meg egy szurkolót!

Adj az egyik szurkolónak exkluzív élményt és történetet, amit aztán elmesélhet minden ismerősének. Például kézbesítse a megvásárolt jegyet neki személyesen a csapat, vagy egy játékos.

A fent említett lehetőségek időt, energiát igényelnek? Igen! Mégis egészen biztos vagyok benne, hogy megtérülnek. Ha pedig kevés az időnk és a kapacitásunk, a “kevesebb, néha több” elv alapján cselekedjünk.

Te milyen tippeket adnál még a szurkolói elégedettség növelésére?

Forrás: theuksportsnetwork.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2015.04.09.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close