labdarúgás — 2015/04/02 at 15:09

Premiere League csapatok a közösségi médiában

by

A kapcsolat a labdarúgás és a közösségi média között napról napra egyre fontosabb. Jelenleg a Real Madrid és a Barcelona Facebook és Twitter követőinek a száma közel 200 millió, ami négyszerese Spanyolország lakosságának.

Pedig 3 éve több nagy klub még meg sem jelent ezeken a platformokon, a Manchester United például csak 2013-ban indította el Twitter oldalát. (Jelnleg 4,22 millió követőjük van, csak úgy mint szponzoruknak, a Nike-nak.) A késői beszállás ellenére megkérdőjelezhetetlen a csapat dominanciája a közösségi térben.

Sportklubok a közösségi médiában

2014-ben a 8 Twitteren legtöbbet említett eseményből 6 labdarúgáshoz köthető. A foci és a közösségi média tökéletes harmóniában kapcsolódik egymáshoz. A szenvedélyes szurkolók kihasználják a mikro-blog adta lehetőségeket és valós időben, a mérkőzés közben megosztják egymással véleményüket.

Egy igen érdekes kutatás megvizsgálta a Premiere League csapatainak említését a közösségi médiában. A Chelsea végzett az első helyen (961 800 említés 2 hónap alatt), ám a táblázatból is látszik, hogy az említések száma nem feltétlen függ a tabellán elfoglalt helyezéstől. Az Aston Villa például csak a 19. helyen áll, mégis a 8. legtöbbet említett csapat. A botrányok, kirúgott menedzserek, európai kupaszereplés mind-mind nagy hatással tud lenni az eredményre.

Angol csapatok említésének száma a közösségi médiában

Érdekes az is, hogy mennyi az említésekből a pozitív, illetve a negatív. Meglepetés, hogy a Chelsea vezet a negatív hangvételű bejegyzésekben (66 005) is, egy állítólagos szurkolóktól érkező rasszista incidens miatt.

Angol csapatok említésének eloszlása a közösségi médiában

Arányaiban nézve viszont már más a helyzet, ha százalékosan nézzük, akkor a Hull City vezeti a rangsort, míg a Chelsea az első ötben sincs.

Angol csapatok említésének százalékos eloszlása a közösségi médiában

De ér ez egyáltalán valamit pénzügyileg? A csapatok a pénzügyi fair play szabályok miatt ugyanis folyamatosan igyekeznek csökkenteni a kiadásaikat és maximalizálni a bevételeiket. Mégis kevesen tulajdonítanak üzleti értéket a közösségi média jelenlétnek. A kutatás egy közösségi megtérülés kalkulátorral kiszámolta mennyit ér a Twitter jelenlét.

A vizsgálatban 3 kategóriát mértek, az első, amikor 1000 követőnél kevesebbel rendelkező felhasználó említi meg a klubot, vagy osztja meg (retweeteli) egy bejegyzését. Ezek átlagosan mindössze 0,288 fontot érnek. A második kategória az 1000 és 100 000 követővel rendelkező tagok csoportja, az ő “csiripelésük” értelemszerűen értékesebb, a felmérés szerint 0,432 font. A 100 000 feletti követővel rendelkező felhasználók viszont kiemelkedően értékesek, 1543 fontot érnek átlagosan a bejegyzéseik, vagy megosztásaik a klubról.

Közösségi média jelenlét értékeEz alapján is a Chelsea végzett az első helyen, éves szinten több mint 2 millió fontot ér a Twitter jelenlétük. Ha onnan nézzük, hogy Fabregas fizetése ennek az ötszöröse, akkor nem nagy összeg, viszont ha onnan, hogy az FA Kupa döntőjének megnyerése 1,8 millió font, akkor igen is érdemes rá komoly hangsúlyt fektetni.

Forrás: theuksportsnetwork.com

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2015.04.02.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close