A cikk Lakatos Áron, sportmenedzser, sportbrand kutató tollából származik, aki vendégszerzőként szerepel az oldalunkon!
A napokban a Ferencvárosi TC labdarúgó csapatának hivatalos facebook oldalán találkoztam egy érdekes, személyes hirdetéssel. Cheik Keita, tunéziai származású labdarúgó egy üzenőfali bejegyzésen keresztül ajánlotta játékát a Ferencvárosi Torna Club, valamint az NB I-ben szereplő egyesületek számára. Továbbá játékosügynökök jelentkezését várja, amennyiben a linkelt videón bemutatott játéka elnyerte azok tetszését.
Mi az apropója ennek az esetnek? Jelen időszak, amelyet rendkívüli módon meghatároznak az illegális bevándorlással kapcsolatos társadalmi-politikai kérdések. A Keita Pirlo becenévre hallgató afrikai labdarúgó szerencsére nem ehhez a lépéshez folyamodott. Manapság csak egy olyan eszköz létezik, amivel legálisan, majdnem minden határon – kivétel az internetes tevékenységeket tiltó, visszafogó és ellenőrző országok – átcsempészhetjük magunkat: ez pedig az internet. Ha pedig online terjeszkedünk, szükségünk lesz egyedi marketingfogásokra.
Cheik Keita esete azért egyszerűen nagyszerű, mert felismerte a személyes brandépítés szükségességét. [Mint azt a megfogalmazásból is láthatjuk, a Google Translate ebben az esetben is jó célt szolgált – a minőséget most nem firtatom.]
Keita Pirlo esete rámutat arra, hogy mekkora potenciál rejlik a leszakadt, vagy fejlődő országok sportolói számára a személyes márkaépítésben. Ezt az eljárásmódot “ösztönösen tudatosnak” nevezem, hogy miért? Mert feltételezhetően nem tanult marketinget, mégis ezen eszközeit használja „ad hoc” jelleggel.
- Tudja, hogy a maga által előállított produktumot (képességeit bemutató videós anyag) kell a fókuszba helyezni.
- Költséghatékony kivitelezési forma (ebben az esetben minőség rovására)
- Kommunikációs csatornát választ: a Ferencvárosi TC Facebook oldalán keresztül üzen.
- Meghatározza célcsoportját: megszólítja a magyar labdarúgó csapatokat és játékosügynököket.
Olyan eszközről beszélünk, amelyet klasszis, világhírű sportolók mint Cristiano Ronaldo, Roger Federer, vagy a nemzetközi sikereket szállító Hosszú Katinka egyéni és sportágának népszerűsítés céljából használ.
Ugyanakkor, láthatjuk, hogy a sportmarketing világában léteznek ilyen alternatívák is, amelyek egy sportolónak akár reményteli jövőt, fényes karriert ígér. Számunkra pedig érdekesek szakmai szempontból, hiszen remek sztori születhetnek belőlük.