labdarúgás, Sportmarketing — 2015/02/16 at 11:50

Zlatan gólöröme és a megrázó igazság, ami mögötte van

by

A hétvégén nemcsak a magyar, hanem a nemzetközi sajtó is tele volt Zlatan Ibrahimovic gólörömével és a legújabb tetoválásaival. De vajon mi volt a háttérben?

Zlatan igazi rosszfiú, egy fenegyerek. Nem véletlen az sem hogy a svéd nyelvben egy külön jelentést kapott a neve, ami a dominanciát, a férfias virtust hivatott jelképezni. Mindamellett, hogy kivételes adottságokkal rendelkező futballista, híres többek között a balhéiról, arról, ahogyan az újságírókkal beszél és a pályán mutatott kemény, megalkuvást nem tűrő stílusáról.

Zlatan Ibrahimovic tetoválásai

A PSG legutóbbi meccsén ismét betalált, nem is akár milyen bravúros mozdulattal. A gól után történtek is átlagosnak mondhatók a részéről. Az ünneplésben levetett mezért természetesen megkapta a sárga lapot, de amíg a legtöbben arra voksoltak, hogy Zlatan ezzel a gólörömmel is csak azt a fajta dominanciát és magamutogatást akarja propagálni, amit tőle megszokhattunk, utólag kiderült, hogy teljesen más indítékból cselekedett így.

Mégpedig azért, hogy felhívja a figyelmet az Egyesült Nemzetek Szervezetének élelmezési programjára [World Food Programme – WFP].

Ahogy Zlatan a videóban is elmondja, bárhol jár a világon, mindenütt felismerik és milliók követik vagy szurkolnak neki. De vannak olyanok, akiknek senki nem segít. Ha tudná, az összes szükséget szenvedő ember nevét a testére tetováltatná, de 805 millió ember él világszerte éhségben és nyomorban. Tetoválásaival arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy ha az emberek őt látják, a nehéz helyzetben élő emberek jussanak eszükbe.

Mindamellett, hogy erkölcsileg ez egy megsüvegelendő teljesítmény, szakmai, illetve kommunikációs szempontból óriási húzás. Egy ilyen kaliberű fenegyerek, mint Zlatan magára tetováltatott 50 nevet és annak tudatában, hogy sárga lapot kap, megmutatta a világnak, hogy ki tud állni egy jó ügyért.

A szervezet honlapján láthatóak az egyes tetoválások és a mögötte húzódó emberek története is, ami még személyesebbé és hitelesebbé teszi ezt a felhívást.

Forrás: cdn.wfp.org/2015/805millionnames/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2015.02.16.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close