Kezdjük a történet elején! Bajner Bálint tavaly igazolt az Ipswich Townba, ahol nagyon hamar feltűnést is keltett. De nem a játékával, hanem amikor azt nyilatkozta nem érdekli őt a magyar futball, majd pedig szünet előtti lecserélésével kapcsolatban, hogy mindez azért történt, hogy a közönség megtapsolhassa.
Több se kellett a magyar labdarúgást kifigurázó oldalnak, a Trollfocinak, megszülettek a „No Bajner, no party” mémek. Az oldal követői széttrollkodták az Ipswich oldalát is, elárasztották kommentekkel, megszavazták a meccs emberének akkor is, amikor épphogy beállt az utolsó néhány percre. A jelenségre a magyar és a külföldi sajtó is felfigyelt és számos cikket írtak róla.
Idén januárban Bajner klubot váltott és az angol harmadik ligás Notts County csapatához igazolt. A „népszerűség” viszont ide is elkísérte. A „rajongói” a Notts County Facebook oldalát is széttrollkodták, ahonnan végül kénytelenek voltak letiltani a magyar látogatókat. Pár napja aztán a csapat vezetői úgy döntöttek, mégis megengedik a magyar szurkolók hozzáférését és megpróbálják előnyükre fordítani a kiemelkedő érdeklődést.
Kitettek egy posztot magyarul a Facebook oldalukra (először nehézkes magyarsággal a Google fordító használatával, de aztán egy lelkes rajongó kisegítette őket), hogy Bajner Bálint leigazolását ez alatt vitassák meg. A bejegyzés több mint 7300 like-ot, közel 900 hozzászólást, valamint 93 megosztást generált. Utána meg is köszönték a szurkolóknak az átlag feletti érdeklődést. Ez 2700 feletti like-ot, 168 hozzászólást és még 4 megosztást hozott. Végül egyfajta ajándékként egy magyar zászlóval ellátott borítóképpel kedveskedtek a magyar rajongóknak. Az eredmény 7000 feletti like, 600-nál is több hozzászólás, illetve több mint 150 megosztás. A fentieknek köszönhetően csak az elmúlt héten 11 395-el nőtt a Notts County Facebook oldal követőinek száma, ami 14.4%-os emelkedést jelent.
De most jön a lényeg! Látható, hogy a közösségi média mire képes. Viszont mi az eredménye? A magyarok szempontjából rengeteg negatív kontextusban megjelent cikk a külföldi sajtóban. (Szegény Puskás…) A Notts County oldaláról pedig kérdés, hogyan tudják (üzletileg) kihasználni a megemelkedett figyelmet. Vajon több (Bajner) mezt fognak eladni? Vagy kihoznak új termékeket (például „No Bajner, no party” feliratú pólót)? Többen fogják ezentúl nézni a mérkőzéseiket? Be tudnak vonni olyan szponzort, akinek célcsoportja közé tartoznak a magyarok?
Állítólag egyébként számos magyar érdeklődött a klubnál, hogyan tudnak interneten ereklyéket vásárolni. Kíváncsian várjuk a fejleményeket. Mivel azonban nem egy top játékosról beszélünk és mindig jönnek újabb „őrületek”, ezért nem gondolom hogy sokáig fog tartani a „party”.
Forrás: Facebook, NSO
1 hozzászólás
Pingback: Paksi mogyoró - Újpest 1885