Üzleti gondolkodással rendelkező sportágak ugyanúgy harcolnak a célcsoportokért és a rajongók lojalitásának minél fiatalabb korban való kialakításáért, mint ahogyan a kereskedelmi márkák küzdenek egymással.
A NASCAR is szeretné már a gyerekekkel megismertetni és megkedveltetni a sportágat. Ha egy generáció úgy nő fel, hogy a vérében van a NASCAR szeretete, ismeri a legendás versenyzőket, vagy átélte az utóbbi évek hősies pillanatait, akkor könnyebb őket mozgósítani és kinyitni a pénztárcájukat. A széles és elkötelezett szurkolói réteg fontos gazdasági pillére egy sportágnak.
A NASCAR a céljai elérésére a Nickelodeon gyerekcsatornával kötött együttműködési megállapodást. Hammer Down címmel négyrészes mini-dokumentum sorozatot készítettek a sportág négy feltörekvő csillagával [Darrell Wallace Jr., Ryan Blaney, Kyle Larson és Kenzie Ruston] a főszerepben. A 8-12 perces gyerekbarát műsorokban a fiatal versenyzők életébe engedtek bepillantást, a 60-90 másodperces átkötő spotokban pedig többek között a STEM [Science, Technology, Engineering, Math – Tudomány, Technológia, Gépészet, Matematika] névre hallgató stratégiai NASCAR kezdeményezésre, a pilóták atletikusságára és a friss levegőn végzett testedzés jótékony hatásaira fókuszálnak.
„A Hammer Down a színfalak mögé kalauzolja a fiatal sportrajongókat olyan személyiségek segítségével, akikhez könnyen tudnak kapcsolódni. A Nickelodeon vezető szolgáltató a gyerekek szórakoztatásában és nagyon örülünk a lehetőségnek, hogy egy ilyen nagy befolyással bíró márkára támaszkodhatunk a NASCAR szurkolók következő generációjának elérésében” – nyilatkozta Zane Stoddard, a NASCAR szórakoztatás marketingért és tartalmi fejlesztésekért felelős alelnöke.
Természetesen bármilyen sportágban működhet ez a hozzáállás, és nem feltétlenül kell az Egyesült Államokba menni a jó példáért: tudatos döntés volt az is, hogy két éve Neymar képregényhőssé vált. A nyilvánvaló gazdasági érdekeken – a füzetek értékesítésének bevétele, licencdíjak, megfilmesítés – túl a személyes márkaépítés is fontos szerepet játszott. A Neymar sztorikon felnövő gyerekek nagyobb valószínűséggel érhetők majd el a brazil futballsztárral asszociált termékekkel akkor is, amikor már önálló keresettel fognak rendelkezni.
A Manchester City gyerekeknek szóló interaktív tagsági programja szintén azt támasztja alá, hogy a klub marketingesei fontos célcsoportnak tartják a legkisebbeket is.
Forrás: nascar.com
1 hozzászólás
Pingback: Gyerekműsorral népszerűsítik magukat az alacsonyabb osztályú angol futball ligák | sportsmarketing.hu