A legtöbb teniszrajongó, de Federer szurkolói mindenképpen találkoztak azokkal a képekkel, amiket svájci fenomén tett közzé az elmúlt időszakban a Facebook oldalán. Gondolom, hogy legtöbb a Federer követő, többek között én is kicsit értetlenül álltam a dolog előtt, hogy miért posztol folyton a svájci a napfelkeltékről. Csak nem lett ennyire szentinemtális alkat a Davis Kupa megnyerése után?
A válasz, hogy valószínűleg nem. Egyfajta teaserként szolgáltak a képek Federer legújabb jótékonysági akciójához. Federertől korábban sem állt távol a jótékonykodás, egyik azon híres és sikeres sportsztároknak, akik a rettentő népszerűséget társadalmi dolgok megsegítésére is próbálják felhasználni. A Roger Federer Foundationt a dél-afrikai szegény gyerek támogatására hozta létre, és a jótékonysági meccsek bevételét az alapítványa javára ajánlja fel. Idén december 21-én lesz a következő ilyen alkalom Zürichben. Federer egyik legjobb barátjával, Stan Wawrinkával csap össze, akinek nagyban köszönheti, hogy immáron elmondhatja magáról, mindent megnyert, amit teniszező megnyerhet. A két sztár a szokásokhoz hűen Dél-Afrikáért játszik majd, de az eseménynek lesz egy külön érdekessége is idén.
Na, de vissza a napfelkeltékhez! A #MySunriseToday kampány a közösségi médiában zajló felvezetése volt Federer és a legújabb partnere együttműködésének. A Sunrise egy svájci működésű telekommunikációs szolgáltató vállalat, tehát valószínűleg az sem véletlen egybeesés volt, hogy Federer pont napfelkeltéket fotózott, és a szponzora neve is napfelkeltét jelent magyarul.
A Sunrise a legnagyobb privát telekommunikációs szolgáltató Svájcban, akik a legfogyasztóbarátabb márkának tartják magukat az országban, és úgy gondolják, hogy Roger Federerrel az oldalukon még inkább sikerül a fogyasztóikat érzelmileg a márkához csatolni. Az együttműködés keretében számos eseményt, akciót fognak véghezvinni a jövőben, ami mind a márkára, mind pedig Federer imázsára is jótékony hatással lehet.
A kooperáció kezdeteként a Sunrise elárverezi a ricardo.ch, online aukciós térben a Federer által fényképezett képeket a napfelkeltékről, majd a bevételt Federer alapítványa javára ajánlja fel. A képekre december 1. óta lehet licitálni, és jelenlegi állás szerint az egyik Federer napfelkeltéért, amit Dubaiban készített, több mint 1.000 svájci frankot ajánlottak, ami magyar forintra átszámítva kb. 250.000 Ft-ot jelent. Federer Facebook oldalán olyannyira sikeres volt a kampány, hogy több mint 500.000 like-ot, és 5.000 kommentet gyűjtöttek a képek.
A képekre december 16-ig lehet licitálni, és a legtöbbet ígérők egy nagyméretű, Roger Federer által dedikált példány vehetnek át, személyesen a svájcitól, a Match for Africa 2 jótékonysági meccs előtt.
A Sunrise és Federer együttműködése ígéretesnek tűnik, ha már csak a sikeres szponzoráció alapelveiből indulunk. Az értékeik kapcsolódnak egymáshoz, mindketten a „legnagyobbak”, fontosnak tartják a tisztesség, és a transzparencia értékeket. És nem utolsó sorban mindketten svájciak. A sportból származó sikerek minden vállalat missziójához kiválóan illeszkednek, és ami lényeges, hogy Federer hitelesen tud képviselni egy telekommunikációs vállalat, aminek ha kimondatlanul is, de az egyik legfontosabb értéke a megbízhatóság lehet. A svájci karrierje pedig egyértelműen tükrözi ezt az értéket. Kíváncsian várom, hogy a közeljövőben milyen közös akciókat fog véghezvinni együtt, e két remek márka.
Forrás: sunrise.ch
2 hozzászólás
Pingback: 7 márkaérték, amiért a szponzorok imádják Cristiano Ronaldót | sportsmarketing.hu
Pingback: 2015 legjobban kereső sportolói | sportsmarketing.hu