Sportszponzoráció, többféle sportág — 2014/11/03 at 12:00

Öt tipp a sikeres márkaszponzorációhoz

by

Nem titok, hogy egy hosszú távú és jól működő szponzorációs kapcsolat létrehozása igen nehéz feladat. S, ami még ennél is komplexebb, az ezen szintézis mindkét fél számára pozitív irányba történő kihasználása.

Szakemberek ezrei foglalkoznak napi szinten ezzel a kérdéskörrel és próbálnak meg olyan megoldásokkal előrukkolni, amivel sikerre vihetnek egyes kooperációkat.

Nincsenek bevett sémák és konkrét sablonok, azonban, ha alapjaiban véve tekintünk a problémára, akkor beszélhetünk fundamentálisan lefektettek elvekről, amiket betartva jó úton indulhatunk el.

A márka szándékai

Mielőtt egy szponzorációba beleugranánk esszenciális, hogy a márka céljait azonosítsuk és egyértelműen fogalmazzuk meg, hogy milyen megtérülést várunk [ROI]: márkaismertség növelése, márkához való vonzódás elmélyítése, márkahűség kialakítása vagy társadalmi felelősségvállalás [CSR] kiépítése? Ha ezek a célok azonosulnak a márkával, képesek lehetünk egy sikeres szponzorációt megvalósítani.

Első a fogyasztó

Meg kell érteni, hogy ki a célcsoport, ki a közönség. Alapos vizsgálódást kell eszközölni, hogyan lehet közelebb hozni, elérni a fogyasztóinkat. Különböző szemszögből érdemes fókuszálni és soha nem szabad elfelejteni a célcsoport perspektíváját sem, amivel egyfajta kötődést lehet létrehozni.

“A tartalom a király, a kontextus a királyné”

Ez ugyancsak egy lényeges területe a szponzornak, hogy hogyan képes nagyobb értéket „szállítani” a jogtulajdonosnak. Szükséges definiálni, hogy hol és mikor képes az adott márka értéket teremteni, illetve milyen élmények képesek a márkának biztosítani, hogy speciális legyen a rajongók számára.

szponzoralas_tipp

A kulcs az aktiválás

A szponzoráció sikerét nagyon nagymértékben megnöveli a tevékenység aktiválása. Ennek a „stimulációnak” fokoznia kell az élményt és új szintre kell emelni a lojalitást, amivel a kapcsolat a fanok és a márka között elmélyülhet.

Elköteleződés

Segíteni kell a közönségünk számára, hogy részt vegyenek az élményeik, tapasztalataik megosztásában a márka segítségével és a márka közreműködésével, ahol képesek vagyunk segítő jobbot nyújtani a nagyobb élvezet elérése érdekében.

Forrás: brandrepublic.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2014.11.03.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close