Az 1949-es alapítás óta a sportszergyártó székhelye a németországi Herzogenaurach. Adolf Dassler innen indulva indította el a világ egyik leghíresebb sportmárkáját.
A vállalat történelemhez és hagyományokhoz fűződő filozófiája, miszerint a központot a 23 ezer fős kis, német városkában működtetik, most a visszájára fordulhat.
Az adidas innovációs politikájának megnyilvánulása érdekében, a vállalatnak folyamatos jelleggel szüksége van világklasszis designerekre, márkaspecialistákra, kimagasló technikai tudással rendelkező szakemberekre, – hogy felvegyék a versenyt a nagy rivális Nike-kal – azonban ennek komoly gátat szab a cég központjának az elhelyezkedése. Az organizáció iránt érdeklődő, megfelelő tudással rendelkező fiatalokat igen nehéz a kis, vidéki városkába csalogatni, hogy itt tegyék hozzá a márkához a maguk tudását.
Európában a design vezető városai – Berlin, London, Amszterdam – mellett Herzogenaurach nem rúghat labdába, ami a versenytársakkal szemben is komoly visszaesést jelent, sőt ez már a bevételek és a profit megnyilvánulásában is szerepet kap.
Az amerikai piacon a Nike jelenléte megkérdőjelezhetetlen, azonban az adidas trendteremtő szerepe immáron csak a 3. helyre volt elég az évben, mivel az Under Armour fejlődése igen jelentős számokat generált.
Az adidas is próbál lokalizációban erősebb területeket megcélozni, így a vezetés döntése értelmében az eddigi 1000 főt foglalkoztató portlandi [itt van a Nike központja is 8500 beosztottal] iroda mellett, 2015-ben, egy kisebb kreatív stúdiót nyitnak New York belvárosában, illetve további centereket hoznak létre Sanghajban, Tokióban és Rióban is.
Forrás: reuters.com