labdarúgás, Sportmarketing — 2014/10/17 at 11:50

Londonban nyitott irodát a Liverpool FC

by

Növelni szeretnék a kereskedelmi bevételeiket, ezért a globális piacon nagyobb potenciállal és könnyebb elérhetőséggel rendelkező angol fővárosban is képviseletet hozott létre a klub.

A Liverpool FC öt év távollét után tért vissza idén a Bajnokok Ligájába, miután az előző szezonban a második helyen végzett a Premier League-ben. Az elmúlt időszak sikerei és a hatalmas globális szurkolótábor ellenére azonban a klub kereskedelmi bevételei nem olyan ütemben nőttek, mint a többi angol topcsapaté.

Liverpool FC badge

Változásra volt szükség, ezért a nemzetközi partnerekkel való kapcsolattartás megkönnyítése és új ügyfelek szerzése érdekében a Liverpool FC megnyitotta londoni irodáját. A kereskedelmi stratégiában is változtatást vezettek be: a jövőben előtérbe kerülnek a szurkolók bevonására irányuló együttműködések. Ezzel a hagyományos, médiaértéken alapuló megállapodások helyett a befektetés megtérülésére helyeződik át a hangsúly.

The-ultimate-anfield-experience

A klub az elmúlt kilenc hónapban kilenc új szponzorral kötött szerződést. A friss partnerek között olyan cégek szerepelnek, mint a Subway és a Dunkin Donuts. A Liverpool FC kereskedelmi bevételei így 63,9 millió fontról 97,7 millió fontra nőttek a májusban lezárt üzleti évben. Ez az összeg közel fele a klub 189,9 milliós forgalmának. A Deloitte Money League kimutatása alapján azonban négy angol egyesület – Manchester United [325 millió], Manchester City [249.5 millió], Chelsea [239.4 millió], Arsenal [£224.3m] – is magasabb bevétellel rendelkezik náluk.

A stratégiaváltozásokat segíti egy többtízezer szurkolót érintő kutatás. Az adatok feldolgozása zajlik arról, hogy milyen típusú szponzorációs aktiválásokat szeretnének a szurkolók gyakrabban látni, hogyan fogyasztják a klub által generált tartalmat, vagy melyik merchandising termékeket vásárolják a legszívesebben. A felmérésből nyert következtetések beépítik a klub jövőbeni kereskedelmi tevékenységébe és felhasználják a szponzorok befektetéseinek maximalizálásában.

A Liverpool lépése nem egyedülálló a Premier League-ben: hasonló okok miatt korábban a két manchesteri óriás, a United és a City is irodát nyitott az angol fővárosban.

Forrás: marketingweek.co.uk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2014.10.17.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close