amerikaifutball, Sportmarketing — 2014/09/08 at 11:50

Madden GIFERATOR: beindul a mém-gyár

by

Az NFL múlt heti rajtja sok cég fantáziáját megmozgatta, ezért nagynevű vállalatok sora – Pepsi, Visa, Papa John’s – időzítette erre az időszakra a kampányát. Az egyik legérdekesebb és a leginkább jövőbe mutató az EA Sports és a Google együttműködése.

A videojátékokat gyártó EA Sports legmenőbb termékei közé tartozik a huszonhatodik kiadásához érkezett Madden NFL amerikaifocis program. A szezonkezdetre a Google-lel közösen egy GIF-gyártó oldalt raktak össze, ahol a rajongók rövid képsorokat alkothatnak a barátok szórakoztatására, vagy az ellenfél szurkolóinak bosszantására és ezeket meg is oszthatják. A GIF-ek teljesen az alkotó képzelete szerint alakíthatóak: kiválasztható a háttér, a csapat, a játékos és egyedi felirat adható az összeállításhoz. A Madden GIFERATOR oldalon minden NFL-mérkőzés közben élő streamben jelennek a szurkolók által gyártott mémek, amelyek hangulatát a pályán történő események fokozzák.

Madden 15 Giferator

És mi köze mindehhez a Google-nek? Az EA Sports a Madden NFL népszerűsítésére a Google legújabb hirdetési programját használja, amely GIF-alapú, személyre szabható reklámok elhelyezését teszi lehetővé. Tehát a Madden NFL-hez kedvet csináló, a mérkőzések történéseit valós időben felhasználó képsorok a Google hirdetési rendszerén keresztül megjelennek majd a közkedvelt sport és videojáték oldalakon. Elég ütős lehet egy olyan reklámmal találkozni az éppen böngészett sportoldalon, amelyik a kedvenc csapatod pár másodperccel korábban a televízióban látott Touchdown ünneplését dolgozza fel!

Ez a valós idejű marketing technológia a Google válasza kíván lenni a közösségi média csatornáknak, főleg a Twitternek, amelyek uralják az élő sporteseményeket, ha a – televízió melletti – második képernyős társalgási platformokról van szó.  A Madden GIFERATOR elkészítésében az EA Sports és a Google mellett a Heat és Grow ügynökségek működtek közre.

Figyelembe véve, hogy az emberek 84 százaléka használ mobileszközt tévénézés közben, hogy a GIF-ekre való keresések négy éve folyamatosan nőnek, valamint, hogy a sportszurkolók az interakcióra – kommentelésre, posztolásra, tartalommegosztásra – az egyik leginkább hajlamos közösség, szép jövője lehet az EA Sports és Google úttörő kezdeményezésének.

Forrás: Google, EA Sports

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2014.09.08.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close