Az Európai Atlétikai Szövetség [EAA] honlapjának használata óriási rekordot döntött az idei zürichi Európa Bajnokság alatt.
A sportág vezetői eddig is kiemelkedő figyelmet fordítottak az online lehetőségek kihasználására, ami a szponzorok számára is új kommunikációs csatornákat jelent.
Nézzük tehát a számokat! Az augusztus 10-17 között megrendezett verseny alatt a honlap az alábbi forgalmat generálta [zárójelben a korábbi két bajnokság adataival]:
- 1,07 millió egyedi látogató [Helsinki 2012: 168 139; Barcelona 2010: 233 023]
- 2,7 millió munkamenet [Helsinki 2012: 333 706; Barcelona 2010: 482 004]
- 27,4 millió oldalmegtekintés [Helsinki 2012: 768 027; Barcelona 2010: 1 059 477]
- 12:34 perc hosszú átlagos munkamenet [Helsinki 2012: 2:18; Barcelona 2010: 2.40]
A www.european-athletics.org weboldal először ötvözte az élő közvetítést, élő eredményeket, híreket, videó interjúkat és fotókat a főoldalon. A honlapot 57%-ban asztali számítógépről nyitották meg, 26%-ban okostelefonról, 17%-ban pedig tabletről. Ez azt jelenti, hogy összességében 43%-ban mobil eszközökről böngésztek a felhasználók, ami megerősíti a trendet a változás irányába. Ezt segítette elő az is, hogy a Szövetség honlapja teljesen reszponzív [kijelző méretéhez igazodó elrendezés].
Az EAA hivatalos Facebook oldala is kiemelkedően teljesített, a verseny hetében összesen 3,6 millió elérést produkált, vagyis ennyi ember látott valamilyen tartalmat velük kapcsolatban. Az Európai Műsorsugárzók Uniója [EBU] az EAA főszponzorával, a Sparral közösen kifejlesztett közvetítési platformját pedig 362 ezren nézték és összesen 6 849 435 percnyi anyag lett felvéve a bajnokságról.
Az EB egyébként 2 millió svájci frankos veszteséget termelt, ugyanis egyik nap sem volt teltház, pedig a szervezők még Usain Boltot is meghívták egy interjú erejéig.
Forrás: EAA, NSO