Sör és chips? Egy kis kreativitással ennél sokkal többet is ki lehet hozni az egyetemi sportok szponzorációjából! Ott van például az egyedi csomagolású, címert formázó zselé, amelynek tálcáját akár alkoholos rövidital felszolgálására is lehet használni.
Az IEG ügynökség tavaly publikált kutatása szerint az amerikai egyetemi sportokra 763 millió dollárt költöttek a szponzorok. A legaktívabb szereplők az alábbi kategóriákból kerültek ki (sorrendben):
- pénzügyi szolgáltatók
- éttermek
- szállodák
- autóipar
- sportszerek és -felszerelések
Az élelmiszer csak a kilencedik a rangsorban közvetlenül az üdítőitalok mögött.
A Kraft Foods Group tulajdonában lévő Jell-O 2013-ban merészkedett először az egyetemi sportok világába, szerződést kötve néhány nagynevű intézménnyel Arkansasban, Floridában, Michiganben és Texasban különleges kiadású zselés édességre. Az Amazonon és a Walmart üzletláncban forgalmazott egyedi kiszerelések jellemzően az egyetem színeit használták a csomagoláson és speciális formájú tálcákban kínálták a Jell-O zselét. A texasi változat például narancsízű volt, a csapat címerét szimbolizáló hosszúszarvú marhára emlékeztető formára mintázták és az egyetem szurkolói körében népszerű jelmondat, a „Hook ’Em” díszítette a csomagolást.
A kezdeményezés jól sikerült: az Amazon a 20 ezer darabos készletét egy hét alatt értékesítette anélkül, hogy a Kraft Foods fizetett hirdetést futtatott volna az oldalon. A hamarosan induló új szezonra a cég kiterjesztette a promóciót további 16 egyetemre. Az egyedi csomagolású Jell-O zselék piacra dobásán kívül a Kraft Foods lehetőséget kap a stadionok hirdetőtábláin való megjelenésre, valamint az egyetemi sportklubok hivatalos közösségi média csatornáin való szereplésre is.
Az üzlet az IMG nemzetközi sportmarketing ügynökség közvetítésével jött létre, amely 2007-ben hozta létre az amerikai egyetemi sportokra specializálódott leányvállalatát az IMG College-ot. A divízió közel 80 egyetem multimédia jogait birtokolja és több mint 200 iskolával áll licensz szerződésben.
Forrás: adage.com