labdarúgás, Sportmarketing — 2014/07/15 at 11:50

A futball-vb döntő újabb rekordot hozott a közösségi médiában

by

Korábban már írtunk róla, hogy a labdarúgó világbajnokság a Facebookon és a Twitteren is minden eddiginél több interakciót váltott ki a szurkolók körében. A Németország – Argentína döntő azonban még ezt is felülírta.

Lássuk előbb a legnagyobb közösségi oldalt! Az összecsapás során 88 millió ember több mint 280 millió interakciót [poszt, komment, like] generált, ami a valaha elért legmagasabb szám egyetlen mérkőzés kapcsán. Ezzel a tavalyi Superbowlt előzte meg, amely 245 milliót produkált.

Vb-döntő beharangozó

A játékosokat tekintve nem meglepő módon Götze-ről, illetve Messiről beszéltek a legtöbben. A TOP5 közösségi momentum szintén nem váratlan, ezek sorrendben: a lefújást jelentő sípszó, Götze gólja, Messi szabadrúgása az utolsó pillanatokban, Messi megválasztása a torna legjobbjának, Higuan lesgólja. A legtöbbet egyébként a 18-24m majd a 25-34 éves férfiak beszéltek a mérkőzésről, őket követik a 18-24 és a 25-34 éves hölgyek, végül a 35-44 éves urak. Az országokat nézve Egyesült Államok, Brazília, Argentína, Németország, Indonézia a sorrend, bár a lakosok számával nincs súlyozva az eredmény. Még egy érdekesség: a Facebookozó szurkolók a döntőben inkább Németországnak szorítottak [55%].

A 2014-es labdarúgó világbajnoki döntő legtöbb tweetet kiváltó pillanatai

Menjünk tovább a Twitterre! Itt ismét megdőlt a percenkénti tweetek számának [TPM] rekordja. Az új csúcs 618 725, ami Németország győzelmének pillanatában jött létre. A játékosokat vizsgálva a mikroblog oldalon is Götze-t, illetve a másik oldalon Messit említették a legtöbben. Összesen egyébként 32,1 millió csiripelés született a döntő folyamán.

Mario Götze gólöröme

A világbajnokság hivatalos sportszergyártója, az adidas is kiemelkedően teljesített a webkettes platformokon. A bajnokság alatt a háromcsíkos márkát emlegették legtöbben a Twitteren, közel 2 millió alkalommal. Emellett a kampányuk szlogenével, az #allin hashtaggal ellátott bejegyzések lettek a legnépszerűbbek, közel 600 000 említéssel. A sportszergyártó YouTube csatornáján a feliratkozók száma ráadásul közben megduplázódott, és már több mint 400 ezret számlál, a Facebookon pedig több mint 1 millió új rajongó kezdte el követni oldalukat.

Forrás: Facebook, Twitter, SocialDaily

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Sportszemle 2014.07.15.

Friss hírválogatás sportmarketing és sportgazdaság témájú cikkekből.

Close