Adam Silver, az NBA komisszárja mezszponzor párti, a szurkolók nagy része viszont nem az. Ki kerül ki győztesen a vitából?
Az NBA a többi amerikai major ligával egyetemben eddig ellenállt annak, hogy beengedje a mezszponzorokat. A jég azonban olvadni látszik, és lehet, hogy már nem is kell olyan sokat várni a kereskedelmi célú logók megjelenésére az NBA-mezeken, ami teljesen bevett dolog az amerikai piacon kívül tulajdonképpen mindenhol.
Silver is az angol Premier League növekvő egyesült államokbeli népszerűségét hozta fel példaként. Egyre több korosztály nő fel úgy, hogy az angol labdarúgó mérkőzések közvetítéseit nézi, ahol minden csapat mezén ott virít a szponzorlogó. Ezt a stílust vette át 2006-ban az MLS [Major League Soccer – Észak-amerikai Labdarúgó Liga] is, a szurkolókban pedig fokozatosan enyhül az ellenállás a tengerentúlon a kedvenceik mezének „elrondításával” szemben.
Illusztráció: 731 Lexington. Fotó: Issac Baldizon/NBAE, Getty Images
Az áttörés öt éven belül megtörténhet NBA-ben is. Silver szerint nem kis pénzről van szó, még 2011-ben nyilatkozta azt, hogy az üzlet hozzávetőlegesen 100 millió dollár pluszt hozhat a liga életébe. Az NBA komisszárja azonban igyekezett megnyugtatni a kedélyeket, hogy a mezszponzorok bevezetése nem lesz annyira ellentmondásos, mint ahogyan azt sokan próbálják beállítani.
Forrás: nba.com